در هفته گردشگری تور‌های ویژه‌ای در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 28 September 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به پنجم تا دوازدهم مهر نامگذاری هفته گردشگری گفت: در این هفته با استفاده از راهنمایان مجرب، سلسله تور‌های شهروندی و بافت تاریخی برای کارکنان ادارات، سازمان‌های فرهنگی و شهروندان برگزار می‌شود.
حکمت نیا با بیان این که آموزش‌های مجازی و رویداد محور هم در اقامتگاه‌های سنتی شهر شیراز اجرا می‌شود افزود: شهرداری شیراز بیش از ۴ هزار نفر ساعت آموزش آنلاین در معرفی آثار گردشگری در شیراز در این هفته ارائه می‌دهد.
وی گفت: گردشگری مهمترین ابزار انتقال فرهنگ است و هفتم مهر در شب صنایع دستی از هنرمندان صنایع دستی و فعالانی که در احیای هنر‌های موجود در بقاع متبرکه شیراز تا کربلای معلی فعالیت کردن تجلیل می‌شود.
مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز افزود: شب شعر شیراز شناسی نهم مهر در مرکز شیراز شناسی انجام می‌شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم با اشاره به ثبت ۴ اثر جهانی از ۳ هزار اثر ثبت ملی شده استان فارس گفت: بیش از ۲۲ هزار تخت در هتل‌ها و مراکز اقامتی فارس وجود دارد که به زودی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مجوز ورود گردشگران خارجی هم گرفته خواهد شد.
محسن نژاد افزود: در روز جهانی گردشگری، مراسم آیینی نقاط مختلف استان از جمله چک چکوی استهبان، حلیم پزان اقلید، سینه زنی قطاری شیراز و تعزیه حضرت شاهچراغ علیه السلام در شهر شیراز اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار