وضعیت تولید در برنج در دهه اخیر با آنکه شیب مثبت داشته اما دارای نوساناتی بوده است و روند واردات آن نیز افزایشی بوده است.
کد خبر: ۹۹۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 28 September 2021

به گزارش تابناک مازندران از مهر ،علی کیانی راد پیش ازظهر سه شنبه در سومین نشست امنیت غذایی در دانشگاه ساری با بیان اینمکه تامین مواد غذایی به شرایط آب و هوایی و منابع در دسترس وابسته است، گفت: تامین و امنین مواد غذایی در قوانین بالادستی از جمله قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که در سیاست های کلی نظام در بخش کشاورزی نیز تامین امنیت غذایی با تکیه بر تولید از منابع داخلی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: مروری بر وضعیت تولید وتامین نهاده های کشاورزی نهاده ها نشان می دهد که در مجموع هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تن گذرت برای تولید گوشت مرغ، تخم مرغ، شیر و برای این نهاده، ارز ترجیهی درنظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: وضعیت تولید در برنج در دهه اخیر با آنکه شیب مثبت داشته اما دارای نوساناتی بوده است و روند واردات آن نیز افزایشی بوده است.

کیانی راد یادآور شد: محصولات باغی نیز می تواند در ارزآوری کمک کند از این رو سرمایه گذاری روی آن الزامی است.

رئیس موسسه پژوهش های برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: به دلیل ناپایداری در تولید مرغ مجبور به واردات این کالا نیز شده ایم هرچند میزان تولید ما بالا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار