رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت: جلال نوجوان رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به اینکه مرودشت بیشترین سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در استان را داراست افزود: پیش بینی می‌شود، میزان ۷۱۷ هزار و ۷۸۰ تن ذرت علوفه‌ای تولید و به دامداران عرضه شود.
کد خبر: ۹۹۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ 08 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: جلال نوجوان رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به اینکه مرودشت بیشترین سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در استان را داراست افزود: پیش بینی می‌شود، میزان ۷۱۷ هزار و ۷۸۰ تن ذرت علوفه‌ای تولید و به دامداران عرضه شود.

او با بیان اینکه برداشت این محصول از اول شهریور آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد، تصریح کرد: بیش از ۷۰ دستگاه چاپر در منطقه حضور دارند و آماده برداشت محصول هستند.

او بیان کرد: محصول تولیدی نیاز بیش از ۱۴۰۰ واحد دامداری صنعتی و سنتی در شهرستان را تامین و مازاد آن به شهرستان‌های همجوار ارسال می‌شود.

نوجوان با تاکید بر اینکه کشاورزان به منظور تولید ذرت علوفه‌ای با کیفیت در زمان برداشت با کارشناسان مسئول پهنه هماهنگی لازم را به عمل آورند، اظهار کرد: هنگامی که بلال‌ها حالت خمیری دارند و ساقه و برگ‌های ذرت سبز و حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد رطوبت دارند، از نظر کمی و کیفی بهترین زمان برداشت است.

مسئول اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، در پاسخ به اینکه چه موقع می‌توانیم آبیاری ذرت علوفه‌ای را قطع کنیم، یادآور شد: آغاز مرحله شیری شدن بلال‌ها مهمترین و آخرین مرحله آبیاری مزرعه ذرت هست و پس از آن نیاز به آبیاری نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار