معاون استاندار فارس اضافه کرد: سن تزریق واکسن در حال حاضر ۴۸ سال است و در تصمیم برای بازگشایی مدارس هنوز به جمع بندی نرسیده ایم اما تا آبان در شهرستان های با جمعیت کمتر احتمال امکان برپایی کلاس های درس وجود دارد که شرط آن انجام واکسیناسیون و تسریع آن و ایجاد زیرساخت ها است.
کد خبر: ۹۹۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 05 September 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان:  «عبدالرضا قاسم پور»، با اشاره به بررسی تدابیر لازم برای مقابله با کرونا در فارس در جمع خبرنگاران گفت: مشکلی از بابت تزریق واکسن کرونا در حال حاضر در استان نداریم و شهرستان های استان هر کدام دارای یک مرکز تجمیعی واکسن و مراکز کوچک تزریق واکسن هستند تا شاهد تجمع نباشیم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: در شیراز هم حدود ۱۴ مرکز واکسیناسیون وجود دارد که سه مرکز خودرویی است و مابقی مراکز و سالن های ثابت است و ادارات و سازمان ها آمادگی خود را برای تامین سالن تزریق واکسن کرونا را اعلام کرده اند و نهادهای نظامی امکان تامین نیروهای انسانی برای تزریق واکسن را اعلام کرده اند.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: سن تزریق واکسن در حال حاضر ۴۸ سال است و در تصمیم برای بازگشایی مدارس هنوز به جمع بندی نرسیده ایم اما تا آبان در شهرستان های با جمعیت کمتر احتمال امکان برپایی کلاس های درس وجود دارد که شرط آن انجام واکسیناسیون و تسریع آن و ایجاد زیرساخت ها است.

وی اعلام کرد: پنج شنبه گذشته ۲ جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا برگزار و راهکارهای پیشگیری و مقابله با کرونای لامبدا برگزار شد و تکلیف شد که پیش بینی تمهیدات نیروی انسانی، داروها و تخت های بیمارستانی انجام شود و ادارت و نیروهای مسلح در صورت مواجهه با پیک ششم پای کار بیایند.

قاسم پور ضمن تشکر از اطلاع رسانی رسانه ها در بحران کرونا عنوان کرد: صدا و سیما و رسانه ها تاکنون هوشمندانه اطلاع رسانی کرده اند و از این پس نیز با حفظ آرامش جامعه در خصوص خطرات کرونای لامبدا اقدام کنند.

وی ادامه داد: مدیران بخش خصوصی، واحدهای تولیدی و ... تمایل به وارد کردن واکسن و تزریق آن را دارند که برای بخش خصوصی مصوب شده تحت نظارت وزارت بهداشت واکسن را وارد کنند و دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص حمایت لازم را خواهند داشت.

قاسم پور تاکید کرد: نظارت بر فرودگاه ها بیشتر می شود و نظارت بر اصناف و مشاغل نیز افزایش خواهد یافت و موردی از لامبدا تاکنون در استان نداشتیم اما قارچ سیاه مواردی اعلام شده و تلاش می شود داروها فراهم شود که از نظر داروهای موثر کرونا و قارچ سیاه دچار مشکل نشویم.

وی ادامه داد: نیاز به همراهی اصناف و بخش خصوصی برای احتمال تعطیلی و حمایت از آنها نیز بررسی شده است و در مجموع شیوع کرونا در حال حاضر در فارس روند نزولی دارد که نشان از افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی تا ۷۰ درصد بوده و مثبت شدن تست ها زیر ۳۰ درصد و درصد بهبودی ۹۶ درصد شده است.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۴۷ هزار و ۳۸۴ دوز در فارس تزریق شده است و آمار بستری روزانه حدود ۴۰۰ نفر است که نسبت به قبل کاهش یافته و ۷۹ درصد تخت های ویژه استان اشغال است که آمار نزولی نسبت به قبل دارد اما نباید ساده انگاری شود.

وی اعلام کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان 936 هزار و 711 بازدید از اصناف شده که به 35 هزار و 728 اخطار و یک هزار و 490 مورد پلمب منتهی شده و همچنین 575 هزار و 687 خودروی شخصی جریمه شده اند و به 220 اداره و سازمان تذکر کتبی داده شده و هفت مورد نیز به هیئت تخلفات اداری معرفی شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار