معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز: عده زیادی از افراد در استان فارس از واکسن کووبرکت استقبال کرده و می‌کنند و هم‌اینک هم برای گروه‌های هدف و گروه‌های سنی اعلام شده از این نوع واکسن موجودی داریم.
کد خبر: ۹۹۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 31 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عبدالرسول همتی با اشاره به تداوم واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان فارس، خاطرنشان کرد: واکسن سینوفارم اختصاصی به استان فارس مربوط به دوز اول این واکسن است.

این مقام بهداشتی بیان کرد: عده زیادی از افراد در استان فارس از واکسن کووبرکت استقبال کرده و می‌کنند و هم‌اینک هم برای گروه‌های هدف و گروه‌های سنی اعلام شده از این نوع واکسن موجودی داریم.

او ادامه داد: تاکنون بین ۲۸ تا ۲۹ درصد از جمعیت استان فارس واکسینه شده‌اند و در صورتی که روند ورود واکسن تسریع یابد، طی ٦٦ روز واکسیناسیون جمعیت فارس به اتمام می‌رسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: برای ایجاد ایمنی نسبی در استان نیازمند واکسینه شدن حدود ٧٠ درصد از جمعیت هدف هستیم.

به گفته همتی، هم‌اینک در قله پیک پنجم در استان فارس قرار داریم و طی دو سه روز گذشته شاهد روند نزولی آمار ابتلا به کرونا بوده‌ایم که البته نمی‌توان به طور قطعی گفت، بلکه زمان بیشتری برای اظهارنظر قطعی نیاز داریم.

او تصریح کرد: درصد بسیار کمی از افراد واکسن زده در استان فارس پس از ابتلای مجدد به کرونا فوت کرده‌اند و اگرچه صفر نیست اما نزدیک به صفر است و بنابراین واکسن روی بد حال شدن افراد و فوت آنها تاثیر داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: هنوز عارضه جدی و فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا را در استان نداشته‌ایم، بنابراین افراد از واکسن زدن نباید ترسی داشته باشند.

برچسب ها: واکسن ، کروتا ، سینوفارم ، برکت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار