پانصد هزارمتر مکعب آب باران در شهرستان خنج در جنوب فارس ذخیره شد .
کد خبر: ۹۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 22 September 2015
مسئول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خنج گفت: با آبگیری سد پیر غار ، بندهای خاکی ، آب انبار ها و حوضچه های مصنوعی و پخش سیلاب در شهرستان خنج به دنبال بارندگی‌های اخیر بیش از پانصد هزارمتر مکعب آب در این شهرستان ذخیره شده است .

نظرعلی کاظمی افزود : بیشتر این ذخیره سازی در روستاهای دهنو ، اکبرآباد، حسین آباد، جهره، مکویه و کورده صورت گرفته است .

وی گفت : با این میزان آب استحصال شده علاوه بر تامین آب کشاورزی این منطقه و پرشدن آب انبارها ، گورآب ها و سفره های زیرزمینی ، تغذیه و فرسایش رسوب نیز کنترل می‌شود .

به گفته وی در این بارندگی ها 200 متر مکعب آب در پشت سد پیرغار در بخش محمله این شهرستان و در حدود 300 متر مکعب آب در آب انبار ها و حوضچه های مصنوعی ذخیره شده است .

مسئول اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خنج همچنین گفت: بر اثر بارندگی های چهار روز گذشته بین 30 تا 70 درصد خسارت به 220 هکتار از مزارع و 700 هکتار از نخلستان های این شهرستان وارد شد .

نظرعلی کاظمی، برآورد مالی ناشی از خسارت بارندگی در این شهرستان را 25 میلیارد ریال عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امراله مهماندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
حرف اینجانب از کودکی این بوده است که مقدار ... متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵ % از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود آرزوی اینجانب از کودکی این بوده است تا تا جلو مقدار ... متر مکعب آبی را که بیش از ۹۵ % از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود را در محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را با احداث بند یا سدی خاکی بگیرم تا این روزهای بارندگی در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را به روزهای طلایی در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس تبدیل کنم اینجانب از اینکه مقدار ... متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵ % از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود سهم خلیجی می شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نامی جعلی تبدیل کنند ناراضی هستم اینجانب حتی راضی نیستم تا سرریز مقدار ... متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵ % از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود سهم خلیجی شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نامی جعلی تبدیل کنند اینجانب با تغییر مسیر سرریز مقدار ... متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵ % از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود را سهم دریاجه فصلی در شهر خنج شهرستان خنج استان فارس نمایم
امراله مهماندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
حرف اينجانب از تاريخ ۱۳۷۰/۱۲/۲۲ تا تاريخ 1376/07/30 كه كارمند اداره آب و فاضلاب شهري بخش خنج شهرستان لارستان شركت آب و فاضلاب شهري استان فارس بوده ام يا از تاريخ 1376/08/01 تا تاريخ 1388/12/12 كه كارمند شركت آب و فاضلاب شهري كلان شهر شيراز بوده ام يا از تاريخ 1388/12/13 تا هم اكنون كه كارمند امور آب و فاضلاب شهري شهر صدرا شركت آب و قاضلاب شهري كلان شهر صدرا هستم يا در آينده كه دوست دارم تا كارمند امور آب و فاضلاب شهري شهرستان خنج شركت آب و فاضلاب شهري استان فارس باشم آرزويم پيگيري احداث تصفيه خانه فاضلاب شهري براي شهرهاي خنج و فيشور بوده است آرزويم پيگيري احداث تصفيه خانه فاضلاب روستايي براي روستاهاي واقع دراطراف درياچه كفه خنج بوده است چون با آب مناسبي كه از تصفيه فاضلاب شهرها و روستاهاي اطراف درياچه كفه خنج به دست مي آيد مي شود كمربند سبزي را به طول ۱۸ كيلومتر و عرض ۸ كيلومتري دراطراف مساحت ۱۳۰ كيلومتري اطراف درياجه كفه خنج احداث كرد و شهر خنج را به مقصد فصل هاي پائيزي و زمستاني مسافران از سراسر كشور و فصل هاي بهار و تابستان پرمحصول تبديل كرد.
امام علي (ع) مي فرمايند: كسي كه آب و خاك يعني نيروي طبيعي دارد و نيروي انساني خود را براي بهره برداري به كار نمي بندد و با فقر و گدايي مي گذراند نفرين و لعنت بر او باد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار