نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی که خود یک پزشک متخصص است، ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان، نسبت به خطر فروپاشی نظام سلامت هشدار داد و تأکید کرد: مردم کرونا را بیش از پیش جدی گرفته و از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسته نشوند.
کد خبر: ۹۸۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 17 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: دفتر نماینده لامرد و مهر در مجلس در مطلب ارسالی روز سه‌شنبه به ایرنا از قول سید موسی موسوی افزود: دلیل اصلی ابتلا و شیوع این بیماری کووید ۱۹ و به تبع آن بالا بودن مرگ و میر در موج پنجم کرونا، رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی است.
این پزشک متخصص گفت: ساده‌انگاری و عادی شدن موضوع که طی مدت اخیر در محافل مختلف به وضوح مشاهده شد عامل فراگیری مجدد این ویروس منحوس است، لذا من از همه مردم تقاضا دارم که همچون ماه‌های اول شیوع کرونا، این مهم را جدی گرفته و با زدن ماسک، رعایت فاصله و مهمتر از آن شرکت نکردن در مراسم‌هایی که اِزدحام جمعیت وجود دارد به کاهش ابتلا کمک کنند.
موسوی گفت:‌ همکاری مردم سبب خواهد شد که با کنترل شیوع بیماری، هم کادر درمان نفسی بکشند و هم خود مردم بیش از این داغدار نشوند، وگرنه با تداوم روند صعودی مبتلایان و آمار بی‌سابقه مرگ و میر باید نسبت به فروپاشی نظام سلامت نگران باشیم.
وی با قدردانی از خدمات کادر درمان به ویژه تلاش‌های فعالان نظام سلامت در لامرد و مهر خاطرنشان کرد: مجموعه کادر درمانی و اداری بیمارستان‌ها یکسال و نیم است که با ایثار و مجاهدت و جانفشانی، خواب و آسایش و آرامش و مرخصی و خانواده خود را به کنار گذاشته‌اند و جان عزیزشان را به خطر انداخته‌اند تا جان عزیزان ما را نجات دهند.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از مسئول داروخانه بیمارستان لامرد افزود: در تمام مدت شیوع ویروس کرونا، داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی با همت و تلاش وی در منطقه فراهم بوده است و با وجود مطالبات سنگین داروخانه از بیمارستان، اما کمبودهای دارویی که در بسیاری از مناطق کشور وجود دارد در منطقه ما کمتر به چشم می‌خورد.
موسوی ضمن هشدار نسبت به حجم بسیار بالای بیماران اضافه کرد: مسئولین بیمارستان‌های لامرد و مهر و اشکنان، به اجبار بخشی را به نام بخش اُپَد راه‌اندازی کردند که بیماران بصورت سرپایی مراجعه کرده و حدود ۲ ساعت در بیمارستان بستری می‌شوند و داروها و سرم‌های موردنیاز را دریافت می‌کنند و به منزل برمی‌گردند.
نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس همچنین گفت: دولت دوازدهم در واکسیناسیون آحاد مردم کوتاهی‌هایی داشت که امیدواریم با استقرار دولت سیزدهم، روند واردات واکسن و تولید واکسن داخلی سرعت بگیرد و ظرف مدت کوتاهی شاهد واکسیناسیون عمومی باشیم.
بر اساس این گزارش، نماینده لامرد و مهر در راستای پیگیری افزایش سهمیه واکسن و همچنین رفع کمبودهای بیمارستان‌های این شهرستان‌ها، طی هفته گذشته جلسات جداگانه‌ای با معاون بهداشت و معاون درمان وزیر بهداشت داشته و روز یکشنبه نیز در نشست با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تأکید بر لزوم تسریع در واکسیناسیون عمومی، سایر کمبودهای حوزه بهداشت و درمان منطقه و کشور را به اطلاع وی رساند.
شهرستان‌های لامرد و مهر در جنوب استان فارس قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار