گمانه زنی ها با انتشار رسمی اسامی پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم در حالی پایان یافت که گرچه پیش بینی ها آنچنان که گفته می‌شد محقق نشد اما اسم سه وزیر از استان فارس همچنان در میان این اسامی دیده می‌شود.
کد خبر: ۹۸۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ 12 August 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: نخست رستم قاسمی، وزیر پیشنهادی وزارت مسکن، راه و شهرسازی که بیشتر با سال‌ها سابقه در قرارگاه خاتم شناخته می‌شود.

او مدتی معاون مهندسی قرارگاه دریایی خاتم‌الانبیاء بود و بعد به‌عنوان معاون مهندسی نیروی دریایی سپاه پاسداران منصوب شد.

در سال ۸۶ به‌عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و کمی بعد وارد حوزه نفت شد و مدیرعاملی و ریاست هیئت مدیره شرکت مهندسی نیروی نفت را بر عهده گرفت.

رئیس هیئت مدیره شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و رئیس هیئت مدیره شرکت کشتی‌سازی خلیج فارس (ایزوایکو) از دیگر سوابق کاری اوست.

همچنین احمد وحیدی، وزیر پیشنهادی کشور که دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت راهبردی و رئیس و عضو هیأت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی است.

عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو و رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت دهم، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عضو هیأت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، عضو شورای راهبردی روابط خارجی و ریاست مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی می‌باشد.

در کنار جواد اوجی، وزیر پیشنهادی نفت، او که رتبه سوم رشته مهندسی نفت دانشکده نفت آبادان در سال ۱۳۶۶ بوده از سال ۱۳۶۹ در صنعت نفت استخدام و مشغول به کار شده است.

اوجی کارشناس اداره مهندسی نفت و کارشناس ارشد اداره ارزیابی مخازن نفت و گاز شرکت مناطق نفت خیز جنوب اهواز، همچنین کارشناس مهندسی حفاری از سال سال ۶۹ تا ۷۳ بوده و ریاست اداره مهندسی پتروفیزیک شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از سال ۷۳ تا ۷۷، سرپرستی اداره ارزیابی مخازن نفت و گاز، شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال ۷۷ تا ۷۹، ریاست مهندسی نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال ۷۹ تا ۸۲، مدیرعاملی و نایب‌رئیسی هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال ۸۲ تا سال ۸۸ را بر عهده داشته است.

سه استان فارسی، عضو کابینه سیزدهم هستند.

البته که پذیرش مسئولیت سنگین وزارت به توان، تخصص و تعهد نیاز دارد و خاستگاه ملاکی برای این انتخاب نیست اما شهر شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور پزشکان متخصص و توانمند و در عین حال متعهد کم ندارد و این شانس و امکان نیز وجود داشت که گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت نیز از استان فارس باشد.

نام دکتر محمدهادی ایمانیه، رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی شیراز که تا آخرین روزها نیز همچنان به عنوان وزیر بهداشت مطرح بود امروز در میان فهرست پیشنهادی دیده نمی‌شود و فرصتی که می‌توانست یک مدیر متعهد هم استانی دیگر را در سطح کشوری معرفی کند تقریبا در این بزنگاه زمانی از دست رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار