معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با شکل‌گیری موج پنجم کرونا و تصویب محدودیت‌های جدید کرونایی، نظارت بازرسان این سازمان بر بازار استان طی ماه جاری تشدید شده است.
کد خبر: ۹۸۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ 10 August 2021

غلامرضا قائدامینی افزود: گشت‌های نظارت و بازرسی سازمان صمت استان از واحدهای صنفی واقع در گروه‌های شغلی ۱، ۲، ۳ و ۴ از ابتدای مرداد در چند شیفت کاری فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: گشت‌های بازرسان در ساعات بعدازظهر و شب از جمله برنامه‌هایی که با جدیت دنبال می‌شود به طوری که در طی این مدت ۵۰ مورد تخلف کشف و ۱۲ واحد صنفی پلمب شده است.

قائدامینی با تاکید بر اینکه اصناف استان از ساعت هشت شب باید تعطیل شوند، تصریح کرد: اصنافی که این دستورالعمل را رعایت نکنند علاوه‌بر معرفی به تعزیرات حکومتی تا ۲ هفته پلمب می‌شوند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی علاوه‌بر رعایت ساعات فعالیت باید سایر پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

قائدامینی افزود: فعالیت رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها باید به صورت بیرون‌بر باشد و واحدهای صنفی نانوایی نیز باید از دستگاه‌های کارتخوان استفاده کرده و از دریافت پول نقد خودداری کنند.

 مسئولیت نظارت بر بازار و اصناف استان را بازرسانی از سازمان صمت و قرارگاه ۱۷ ربیع برعهده دارند.

چهارمحال و بختیاری دارای۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار