استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تشکیل رویداد‌های هویت‌ساز، تاکید کرد و گفت: باید حمایت‌های لازم از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی هویت‌ساز همچون برنامه‌های سوم خرداد ماه و برنامه‌های دفاع مقدس و ... انجام و این برنامه‌ها پررنگ برگزار شوند.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴ 15 May 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری امروز، ۲۶ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم دسترسی به ملزومات عفاف و حجاب، اظهار کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی بر حفظ حریم شرعی و حجاب و عفاف توجه داشته باشند.

وی با اشاره بر ضرورت تشکیل رویداد‌های هویت‌ساز، افزود: باید حمایت‌های لازم از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی هویت‌ساز همچون برنامه‌های سوم خرداد ماه و برنامه‌های دفاع مقدس و ... انجام و این برنامه‌ها پررنگ برگزار شوند، باید موضوع دفاع مقدس زنده نگه داشته شود و در زمان خود برنامه‌ها به خوبی برگزار شود.

حیدری بر توجه جدی به مفاخر استان تاکید کرد و گفت: باید مفاخر برجسته استان گرامی داشته شوند.

وی ششدر ادامه با اشاره به روز شهرکرد، تصریح کرد: روز شهرکرد فرصت مناسبی است که باید با مراقبت برنامه‌ریزی‌ها انجام و مدیریت شوند، از طرفی پیاده‌روی‌های عمومی که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود باید منجر به حفظ فضای معنوی، در کمال نشاط و سلامت باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

در ادامه سرهنگ منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس از سال ۸۹ کلنگ زنی شد، گفت: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات خوبی برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس اختصاص داده شد و این مرکز به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است، البته محوطه مرکز فرهنگی که حدود ۵۵ هزار متر مربع بوده حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که درخواست اعتبار استانی انجام شد.

ذوالفقاری با اشاره به وجود ۵۶ یادمان شهدای گمنام در استان، تصریح کرد: از این تعداد ۲۵ یادمان شهدا تکمیل و سال گذشته ۳۱ یادمان دیگر در دستور کار احداث قرار گرفت که به جز یادمان منظریه مابقی از ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت کار برخوردارند.

وی بیان کرد: برای روز‌های دوم تا چهارم خرداد ماه تاکنون ۳۱۷ برنامه از استان در سامانه ملی دفاع مقدس به ثبت رسیده است.

در پایان محمد حسین واحدیان، شهردار شهرکردگفت: در راستای نقش آفرینی، توجه به مباحث هویتی، پتانسیل‌ها و توانایی‌های شهرکرد روز ۳۱ اردیبهشت صرفاً به یک جشن ختم نشد و امسال نگاه این گونه بود که هفته فرهنگی برای شهرکرد در نظر گرفته شود.

وی افزود: ۵۱ عنوان برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و حتی توسعه شهری و عمرانی برای این هفته در نظر گرفته شد که رونمایی از پوستر روز شهرکرد، غبار روبی شهدای گمنام، افتتاح نمایشگاه هنر‌های صنایع دستی، برگزاری جشن در پارک‌های شهر در راستای ارتقای نشاط اجتماعی، پیاده‌روی عمومی، اجرای سرود‌ها و نمایش‌های خیابانی و در نهایت جشن روز شهرکرد از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار