مسئول سازمان بسیج مداحان استان فارس گفت: مراسم دهه محرم در سپاه فجر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ 07 August 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدعلی رضایی با تشریح برنامه‌های دهه اول محرم این سازمان اظهار داشت: از شب اول محرم همزمان با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا، برنامه‌ عزاداری در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه فجر با سخنرانی حجت‌الاسلام شهابی و مداحی خلیل نگهبان، سید عباس انجوی، حسن جوکار، امیر هنرور و نجف روستا به‌مدت 10 شب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت کرونایی جامعه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: این برنامه در فضای باز و در جوار شهید گمنام در محوطه این مجموعه برگزار می‌شود.

رضایی با بیان اینکه مجمتع فرهنگی شلمچه هم به‌مدت یازده شب از شب اول محرم تا شام غریبان میزبان عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) است ادامه داد: برنامه این مجتمع از ساعت 20:30 با قرائت قرآن و زیارت عاشورا آغاز می‌شود و پس از سخنرانی حجت‌الاسلام حیدریان، با مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) به پایان می‌رسد.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان فارس گفت: در مجتمع فرهنگی شلمچه، برای رفاه‌حال بانوان عزادار، مهدکودک جهت نگهداری خردسالان در اوقات عزاداری مادران وجود دارد که والدین با خیال راحت می‌توانند به برنامه‌های عزاداری بپردازند و در مهدکودک، با قصه‌گویی، بازی و تهیه کاردستی خردسالان سرگرم خواهند شد.

به‌گفته وی در شب شام غریبان هم عزاداران پس از قرائت زیارت عاشورا، با شمع‌های روشن به‌صورت دسته‌روی به‌سمت حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) حرکت خواهند کرد.
رضایی با اشاره به اینکه در ایام دهه ولایت و امامت، در طرح اطعام غدیر، بالغ بر یکصد هزار پرس غذای گرم طبخ و میان نیازمندان استان فارس توزیع شده است، افزود: اگر شرایط کرونایی اجازه دهد و با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، برنامه‌ریزی ایام اربعین و پایان ماه صفر هم خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار