رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:با وضعیت فعلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ در هفته‌های آینده با فاجعه کرونایی در استان فارس مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۸۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 03 August 2021

تابناک فارس هب نقل از صدا و سیما: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازگفت: با توجه به مرگ روزانه تعداد زیادی از مردم استان فارس بر اثر کروناویروس و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، در هفته‌های آینده با فاجعه کرونایی در استان مواجه هستیم.
دکتر مهرزاد لطفی با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در فارس و مرگ روزانه تعداد زیادی از هم استانی‌ها بر اثر این بیماری افزود: بی توجهی‌ها و سهل انگاری‌ها در برابر کروناویروس، یک تهدید جدی بوده و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر را به همراه دارد.
او با ابراز نگرانی از وضعیت پیش رو نسبت به بیماری کووید۱۹ و ورود ویروس جهش یافته دلتای هندی در استان، از افزایش قابل توجه مراجعان به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس (۱۶ ساعته) در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: این روند نشانگر افزایش سرعت ابتلا به این بیماری و انتقال آن در بین افراد جامعه است.

جان باختن ۷۸ نفر در فارس بر اثر کروناویروس در ۷۲ ساعت گذشته

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فوت ۷۸ نفر در فارس بر اثر کروناویروس در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و با هشدار به هم استانی‌ها در خصوص جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی گفت: با توجه به تکمیل ۱۰۰درصدی ظرفیت بخش‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان، تنها راه برون رفت از این وضعیت شدید بحرانی، همکاری و مشارکت کامل مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به این بیماری است.
دکتر لطفی یادآور شد: شدت سرایت پذیری، بیماری زایی و مرگ آفرینی ویروس جهش یافته دلتای هندی بسیار بالا است و باید نسبت به رعایت دستورالعمل بهداشتی بیشتر احساس مسوولیت کرد.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار