سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان:
بهادر اسدی اظهار داشت: در راستای افزایش صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان از ظرفیت معتمدین، برزگان و ریش سفیدان جهت اجرای طرح مصلحین و حکمین قرآنی استفاده می‌کند.
کد خبر: ۹۸۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 03 August 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان، بهادر اسدی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ صلح و سازش و مردمی بودن این موضوع از اهداف اصلی طرح مصلحین و حکمین قرآنی به شمار می‌رود، افزود: طرح‌های جدید قوه قضاییه از جمله میانجیگری، مصلحین و حکمین قرآنی، داوری و ... از روش‌های جایگزین دادرسی رسمی است که اثرات مثبتی از جمله سرعت دادرسی و حل نزاع همراه با از بین بردن ریشه‌ای اختلافات را به دنبال دارد.
اسدی گفت: تغییر فرهنگ‌ها و سبک زندگی باعث شده امروزه نقش ریش سفیدان در بین خانواده‌ها کمرنگ شود در حالی‌که نقش بزرگان خانواده‌ها و ریش سفیدان در حل و فصل مناغشات خانوادگی از قدیم الایام مرسوم و موثر بوده است تا جایی که در برخی موارد بدون دخالت آن‌ها امکان صلح و سازش امکان پذیر نمی‌باشد.
وی تصریح کرد: کاهش کارکرد نهاد‌های مدنی مانند خانواده، مسجد و میانجیگری، موجب افزایش ورود اختلافات و دعاوی به دستگاه قضایی خواهد شد.
اسدی با اشاره به اینکه دین اسلام مبتنی بر صلح و سازش و زندگی مسالمت آمیز است و قرآن و روایات و سیره عملی معصومین (ع) بر صلح و سازش تاکید دارند، بیان داشت: در سند تحول قوه قضائیه و دستور العمل نحوه تعامل و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد با قوه قضائیه نیز بر بهره گیری از ظرفیت گروه‌های مردمی تاکید شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار