قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: در سال ۱۴۰۳ خودکفایی و اشتغال ۱۱۰ هزار خانوار دیگر مددجوی امداد را در دستور کار داریم تا این خانوار‌ها از پوشش کمیته امداد خارج شده و به چرخه تولید و اشتغال کشور باز گردند.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵ 15 May 2024

به گزارش تابناک کردستان، جعفر صباغیان، امروز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) در مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد گفت: کمیته امداد یکی از آثار و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با نگاه دینی و فقهی امام راحل به عنوان دومین نهاد انقلابی تأسیس شد.

وی با اشاره به اینکه طی این ۴۵ سال کمیته امداد (ره) استان خدمات ارزنده‌ای به مددجویان اعطا کرده است، افزود: ارائه خدمات به قشر محروم و نیازمندان جامعه وظیفه ذاتی و الهی ما بوده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور، به اقدامات کمیته امداد در بخش مسکن محرومان در کشور اشاره و بیان کرد: طی یک ماه گذشته ۳۳ هزار و ۸۶۳ مسکن به عنوان سرپناه تحویل مددجویان کمیته امداد سراسر کشور شد.

وی یکی از دیگر از اقدامات قابل توجه کمیته امداد را اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت پوشش ذکر و عنوان کرد: به برکت کمک همه خیرین و نیکوکاران، امدادگران، بانک‌های عامل، دولت مردمی در سال گذشته جشن خودکفایی ۱۰۰هزار نفر خانواده تحت پوشش را داشتیم که این امر از مصادیق بارز کرامت انسانی است.

صباغیان، با اشاره به توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات که یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: طی چند سال اخیر کمیته امداد از یک نهاد صرفا حمایتی به سمت یک نهاد توانمندسازی حرکت کرده و تلاش دارد اشتغال و ازدواج فرد را که نتیجه آن درآمد پایدار و مستقل شدن مددجویان است، جایگزین بسته‌های حمایتی کنیم.

وی با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۳ خودکفایی و اشتغال ۱۱۰ هزار خانوار دیگر مددجوی امداد را در دستور کار داریم تا این خانوار‌ها از پوشش کمیته امداد خارج شده و به چرخه تولید و اشتغال کشور برگردند، افزود: اشتغال و خودکفایی خانواده‌های مددجوی امداد در دستور کار کمیته امداد قرار دارد، اما بیماران صعب‌العلاج و ازکار افتاده که توان انجام کار را ندارد تا آخر عمر خدمتگزار آن‌ها هستیم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور، اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی برای فرزندان کمیته امداد نیز برنامه‌های متنوع حمایتی صورت گرفته است که این امر موجب شده بین دانش‌آموزان رتبه‌های تک رقمی در رشته‌های پزشکی، مهندسی و ... را داشته باشیم که این امر موجب توانمند شدن خانواده‌ها و خودکفاشدن آن‌ها خواهد شد.

وی به برنامه کمیته امداد در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد و یادآور شد: در این حوزه با راه‌اندازی مرکز مشاوره «راه و زندگی» به زوج‌های جوان مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج خواهیم داد و همچنین با اعطای جهیزیه به مددجویان امداد از آنان حمایت خواهیم کرد.

صباغیان از اعطای ۷۳۳ جهیزیه به نوعروسان مددجوی امداد استان طی امروز خبر داد و افزود: ۱۰۰هزار سری جهیزیه برای مددجویان پیش‌بینی و به مددجویان اعطا شد و تمام تلاش ما این است که هیچ زوجی به خاطر نبود جهیزیه پشت نوبت نماند.

وی خاطرنشان کرد: تمام لوازم جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، جاروبرقی و ماشین لباسشویی از تولیدات داخلی است، چراکه معتقدیم با این امر به واحد‌های تولیدی داخلی و اشتغال کشور کمک خواهیم کرد.

قائم مقام کمیته امداد در پایان با تشکر از تمام دست‌اندرکاران در حوزه حمایت به مددجویان کمیته امداد یادآور شد: کمیته امداد در ۱۲۰ خدمت، مددجویان را مورد حمایت قرار داده است که در این راستا دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و ... بسیار اثرگذار بوده‌اند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار