این عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم تاکید کرد: کوچک کردن حوزه های انتخابیه می‌تواند زمینه خدمات رسانی بهتر و مطلوب تر به مردم را فراهم کند و حتی سبب کاهش مهاجرت ها نیز خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ 03 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج ، گراش و اوز در مطلب ارسالی سه‌شنبه از قول حسین حسین زاده اظهار داشت: وقتی تعداد نمایندگان افزایش یابد و وسعت حوزه های انتخابیه کاهش یابد، مسائل و کاستی‌ها در مناطق سریع تر پیگیری و برطرف خواهند شد.
نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی اهمیت و ضرورت اصلاح جدول حوزه های انتخابیه قوه مقننه را یادآور شد و گفت: در واقع یک نفر نمی تواند به امور ۸۰۰ روستا، ۱۳ شهر و ۱۱ بخش در حوزه انتخابیه لارستان و خنج و گراش و اوز به صورت کامل رسیدگی کند زیرا توقعات مردم و حتی روند امور با شرایط یک مرکز استان تفاوت دارد.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم تاکید کرد: کوچک کردن حوزه های انتخابیه می‌تواند زمینه خدمات رسانی بهتر و مطلوب تر به مردم را فراهم کند و حتی سبب کاهش مهاجرت ها نیز خواهد شد.
حسین زاده تاکید کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته هنوز نتوانسته‌ام در حدود ۷۰ درصد روستاهای حوزه انتخابیه حضور یابد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در برخی از حوزه های انتخابیه شاهد وجود جمعیت ترکیبی از نظر فرهنگی، قومی و مذهبی مانند اهل تشیع و اهل تسنن هستیم، افزود: بر اساس شاخص های افزایش تعداد نمایندگان، هم‌اکنون باید تعداد نمایندگان شیراز به عنوان مرکز استان فارس نیز افزایش یابد.
او تصریح کرد: من معتقد هستم که این اصلاح و افزایش تعداد نمایندگان حتی در بسیاری از مناطق و استان های مختلف ضروری است.
حسین زاده با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای قانون و قانون گذاری دو وظیفه مهم نمایندگان محسوب می شود اما به دلیل تمرکزگرایی مردم به منتخبان خود مراجعه می کنند، گفت: طبق بررسی که یکی از مسئولان انجام داده است، بخش مهمی از ورودی پایانه‌های مسافربری تهران، افرادی هستند که از شهرستان‌ها برای انجام امور اداری به پایتخت مراجعه می‌کنند.
وی گفت: البته حرکت به سمت بازنگری و اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس باید با نگاه کارشناسی و دیدگاه ملی و بدون توجه به مسائل سیاسی باشد.
استان فارس با ۳۶ شهرستان ١٨ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار