امیرعباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر شرکت پتروشیمی شیراز در مراسم کلنگ‌زنی و احداث پروژه کارخانه تولید کیسه‌های لمینت و دولایه پلی پروپیلن با اشاره به ظرفیت‌های عظیم این استان نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه و حوزه صنعت و معدن و وجود بزرگترین کارخانه آلومینیوم لامرد و فولاد نی‌ریز فارس، گفت: غدیر در استان فارس جزء سه شرکت اول در حوزه اشتغال و تولید است.
کد خبر: ۹۸۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 27 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: امیرعباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر شرکت پتروشیمی شیراز در مراسم کلنگ‌زنی و احداث پروژه کارخانه تولید کیسه‌های لمینت و دولایه پلی پروپیلن با اشاره به ظرفیت‌های عظیم این استان نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه و حوزه صنعت و معدن و وجود بزرگترین کارخانه آلومینیوم لامرد و فولاد نی‌ریز فارس، گفت: غدیر در استان فارس جزء سه شرکت اول در حوزه اشتغال و تولید است.
او از طرح توسعه شرکت فولاد نی‌ریز و تبدیل آن به یکی از مراکز مهم تولید فولاد در کشور سخن گفت و افزود: یکی از اولویت‌های غدیر توسعه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی و فولاد در استان است و حمایت استاندار فارس و حوزه حاکمیتی استان این مجموعه همچنان پابرجاست تا این مسیر تسهیل شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر بیان کرد: یکی از موارد مهم در صنعت پتروشیمی، تامین اقلام غیرتولیدی و غیر از محصول اصلی است چرا که زنجیره فروش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او ادامه داد: تصمیم بسیار درستی که در مجموعه پتروشیمی شیراز و گروه پارسیان گرفته شد و مورد حمایت غدیر است و در فاز اول با تولید ۷۵۰۰ کیسه خواهد بود و این ظرفیت بایستی به سرعت به ۱۵ هزار تن برسد، چون نیاز دائمی کارخانجات پتروشیمی ما است.

حسینی با بیان اینکه امیدواریم در ۲۴ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم، تصریح کرد: دغدغه دو موضوع برق و آب در صنعت را داریم و در پروژه کارخانه تولید کیسه‌های لمینت مصرف ۱۵ مگابایت برق پیش‌بینی شده است.

او گفت: استفاده از ظرفیت نیروگاه خورشیدی در این منطقه این قابلیت را می‌تواند ایجاد کند تا وابستگی را به شبکه کم کند، هر چند سهم بزرگی نیست و در حوزه آب با استفاده به تکنولوژِ دنیا و استفاده از پساب مدیریت بهینه آب را در دستور کار قرار دهند و این کارخانه در آینده علاوه بر اشتغال پایدار در حوزه حفظ نگداشت محیط زیست مردم اثرگذار خواهد بود.

مدیرعامل کارخانه کارخانه تولید کیسه‌های پلی پروپلین شیراز گفت: این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی شیراز در زمینی به مساحت ٢٨ هزار متر مربع و زیر بنای ١٧ هزار متر مربع ساخته می‌شود.

امرایی با بیان اینکه پیش بینی شده است در مدت ۲۴ ماه فاز نخست کارخانه تولید کیسه‌های لمینت و دولایه پروپلین راه اندازی شود افزود: برای ساخت این کارخانه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سرمایه گذاری پتروشیمی شیراز در نظر گرفته شده است.

او ظرفیت تولید کارخانه کیسه‌های لمینت و دولایه پروپلین راه اندازی شود را ٧ هزار و ۵۰۰ تن در سال بیان کرد و گفت: با راه اندازی این کارخانه برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای هزار نفر غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار