دومین کنگره بین‌المللی و هشتمین همایش ملی سکته مغزی از اول تا سوم مهر در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 21 September 2015
به گزارش خبرنگار مهر، دبیر اجرایی کنگره ظهر یک‌شنبه در نشست خبری، گفت: کنگره بین‌المللی سکته مغزی تأییدیه سازمان جهانی سکته مغزی، انجمن نورولوژیست های مداخله‌ای جهان، انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران و انجمن سکته مغزی ایران را دریافت کرده است.

افشین برهان حقیقی یادآور شد: ریاست کنگره به عهده دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

وی با اشاره به اینکه کنگره در محل هتل بزرگ شیراز برگزار می‌شود، گفت: بیش از ۲۰۰ نفر در کنگره حضور خواهند یافت و درمجموع ۳۵ سخنرانی در کنگره ارائه می‌شود که هشت مورد آن سخنرانی مربوط به مقاله‌های ارائه‌شده در کنگره و مابقی سخنرانان به نام داخلی و خارجی هستند.

دبیر اجرایی کنگره اظهار داشت: ۶۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که هشت مورد به شکل شفاهی و مابقی به شکل پوستر در کنگره ارائه می‌شوند.

برهان حقیقی  رندال ادجل متخصص مغز و اعصاب، افشین دیوانی از ابداع کنندگان وسایل پزشکی مغز و اعصاب، ادنان قریشی رئیس انجمن نورولوژی مداخله آمریکا، دیمیتریوس لوپس جراح مغز و اعصاب از دانشگاه شیکاگو و اوا هارتلس استاد دانشگاه مونیخ را ازجمله سخنرانان بین‌المللی کنگره اعلام کرد.

وی گفت: آشنایی متخصصان ایرانی با جدیدترین روش‌های پیشگیری، تشخیص و درمان سکته مغزی از نتایج حضور اساتید بین‌المللی رشته در ایران  است ضمن آن‌که این افراد قصد دارند در زمان حضور در ایران ۱۰ عمل در بیمارستان‌های دولتی داشته باشند و پس از بازگشت به کشورهای خود نیز می‌توانند پیام پیشرفت‌های پزشکی ایران را به دانشگاه‌های خود ببرند.

دبیر اجرایی کنگره بابیان اینکه از هر ۶ نفر در دنیا یک نفر به سکته مغزی مبتلا می‌شود، گفت: با تحقیقاتی که در رابطه با سکته مغزی در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد، سالانه هزار و ۵۰۰ بیمار سکته مغزی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند که یک‌سوم از آن‌ها زیر ۶۵ سال و ۱۵ درصد آن‌ها زیر ۴۵ سال یعنی در سنین جوانی هستند.

برهان حقیقی بیماری قند، افزایش چربی‌های خون، بیماری‌های پرفشار خونی و مصرف دخانیات را ازجمله علل سکته مغزی بیان کرد.

دبیر علمی همایش نیز در این جلسه بیان کرد: سکته مغزی در اثر مسدود یا پاره شدن شریان‌های مغزی ایجاد می‌شود و فلج شدن یک‌طرف بدن، عدم تعادل، سرگیجه و تاری چشم ازجمله علائم آن محسوب می‌شود.

عبدالحمید شریعت همه‌گیرشناسی سکته مغزی، پیشگیری از سکته، درمان سکته در مرحله حاد، مراقبت از بیماران سکته‌ای در مرحله حاد بیماری، تشخیص سکته، ارتباط سکته با بیماری‌های داخلی و توان‌بخشی و پرستاری از بیماران سکته‌ای را ازجمله محورهای همایش ذکر کرد.

وی گفت: سه عنوان کارگاه آموزشی نیز طی دو روز در حاشیه همایش برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار