معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان در حالی شناسایی ۴۷ مورد انواع کرونای جهش یافته در پیک پنجم در این منطقه را بیان کرده که پیش‌بینی می‌کند روند اوج گیری ویروس در روزها و هفته‌های آینده در این منطقه از جنوب فارس شتاب بیشتری گیرد.
کد خبر: ۹۷۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 14 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: وحید یگانه چهارشنبه گفت: از این تعداد ۲۹ مورد کرونای انگلیسی، ۱۰ مورد کرونای آفریقایی و هشت مورد نیز کرونای هندی بوده است.

وی ادامه داد: کرونا تاکنون ۲۳۹ خانواده در شهرستان های لارستان، خنج و اوز را داغدار کرده و البته احتمال افزایش مرگ و میرها در ادامه پیک پنجم و رشد قابل ملاحظه تعداد مراجعان سرپایی و بستری ها نیز بواسطه ورود کرونای جهش یافته وجود دارد.

به گفته معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان تاکنون ۷۵ هزار تست کرونا در منطقه انجام شده که از مجموع آنها بیش از ۱۵ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۱ هزار نفر در گروه های مختلف در منطقه واکسینه شده اند گفت: بر اساس برنامه زمان بندی واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۸ سال از روز گذشته آغاز شده است.

یگانه همچنین به مسافران و افرادی که قصد اعزام به کشور کویت را دارند اعلام کرد که اگر پیش از این در سامانه برای دریافت واکسن نام نویسی کرده اند اما به دلایلی واکسن نزده‌اند ‌و یا با آنها تماسی گرفته نشده در اسرع وقت به محل تزریق واکسیناسیون واقع در شهر لار روبروی پارک شهرمراجعه کنند تا واکسینه شوند.

وضعیت بغرنج کرونا در گراش

کرونا اما این روزها در اوج گرمای سوزان و بالای ۴۸ تا ۵۰ درجه ، دست از سر مردم شهرستان گراش برنداشته و به نظر می رسد پیک پنجم کرونا در این شهرستان به مراتب از همه پیک های قبلی هم به لحاظ مراجعان سرپایی و افزایش میزان مبتلایان و بستری ها شدت و سنگینی بیشتری یافته است.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش گزارش داده که در پیک پنجم تاکنون دو بخش کرونایی به بخش های قبلی در بیمارستان امیرالمونین علی (ع) شهر گراش اضافه شده و به رغم ترخیص های روزانه همچنان بر شدت و روند بستری ها افزوده می شود.

روابط عمومی این دانشکده همچنین اعلام کرد: طی روزهای گذشته میزان شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان گراش به بالای ۶۶ نفر رسیده که از زمان ورود ویروس تاکنون بی سابقه بوده است.

اگرچه واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال در شهرستان گراش برای دریافت واکسن آغاز شده اما برای خروج از این وضعیت بحرانی وسیاه کرونایی همچنان مردم و شهروندان باید با رعایت پروتکل ها و پرهیز از دورهمی ها و تجمع های غیرضرور کادر بهداشت و درمان خسته در این روزهای کرونایی در این شهرستان بیش از گذشته یاری دهند.

از زمان آغاز کرونا تاکنون ۶ هزار و ۳۳۳ نفر در گراش به کرونا مبتلا شده اند و ۴۳ نفر نیز در این شهرستان جنوبی به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باختند. شمار بهبود یافتگان این شهرستان نیز تاکنون پنج هزار و ۵۲۹ نفر اعلام شده است.

شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد و در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی وچشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است.

برچسب ها: کرونا ، گراش ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار