مدیرکل بنیاد مسکن فارس بر لزوم به کار گیری همه ظرفیت‌های قانونی د ر توسعه شمال فارس تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن با حفظ بافت سنتی روستا‌ها مبادرت به بهسازی بافت و بهسازی معابر در مناطق مختلف فارس از جمله بخش شمالی استان می‌کند و تأکید ما این است که حفظ بافت سنتی روستا‌ها این فرصت را برای گردشگری و توسعه گردشگری روستایی ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۹۷۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 14 July 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل بنیاد مسکن فارس بر لزوم به کار گیری همه ظرفیت‌های قانونی د ر توسعه شمال فارس تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن با حفظ بافت سنتی روستا‌ها مبادرت به بهسازی بافت و بهسازی معابر در مناطق مختلف فارس از جمله بخش شمالی استان می‌کند و تأکید ما این است که حفظ بافت سنتی روستا‌ها این فرصت را برای گردشگری و توسعه گردشگری روستایی ایجاد می‌کند.

عطا الله زمانی در دیدار با مسلم صالحی نماینده اقلید در مجلس از اختصاص ۶۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن برای توسعه روستایی و محرومیت زدایی در اقلید در سال جاری خبرداد.

وی افزود: تخصیص کد به روستا‌های بدون کد موضوعی است که با همکاری نمایندگان استان فارس در مجلس محقق شده است، مبلغ اعتبار ۳۰ میلیارد ریال با مشارکت نماینده اقلید و ۲۰ میلیارد از محل قیر رایگان و همچنین ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی جمعاً ۶۰ میلیارد ریال برای توسعه و بهسازی معابر اقلید اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان این که سال گذشته با تصویب نهایی چهار روستای منصوریه، شمس آباد، بهجان و مهارلو د ر شهرستان‌های داراب، جهرم و سروستان، شمار روستا‌هایی که در این استان تبدیل به روستا‌های هدف گردشگری شدند به ۱۸ روستا رسید، گفت: در همه این روستا‌ها امکانات و زیر ساخت‌هایی با مشارکت و همراهی بنیاد مسکن و سازمان‌های مسئول و دهیاری‌ها ایجاد شد ه است که منشاء خدمات و ایجاد درآمد برای روستاییان است، بنیاد مسکن در این بخش شرایط را برای اعطای تسهیلات ایجاد کرده و استقبال از این تسهیلات زمینه ساز رونق اقتصاد روستا است.

صالحی نیز در این نشست بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های توسعه روستایی در اقلید تأکید کرد و گفت: لازم است با هم افزایی و تعامل بین دستگاهی از این ظرفیت استفاده کرد.

محسن اسلامی مدیر بنیاد مسکن اقلید در این نشست گزارشی از طرح‌های توسعه روستایی بیان کرد و یاد آور شد: بنیاد مسکن در سالی که گذشت در شهرستان اقلید مبادرت به پرداخت ۵۶۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان کرده است این اعتبارات در حوزه بازسازی مسکن روستایی و شهری هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار