مدیرکل هواشناسی فارس درخصوص رگبار، رعد و برق، خیزش گرد و خاک و وزش باد شدید در استان فارس هشدار داد.
کد خبر: ۹۷۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 13 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی استان فارس اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک با احتمال تگرگ در استان فارس پیش بینی می‌شود.

او با اشاره به آغاز فعالیت این سامانه از فردا سه شنبه ۲۲ تیرماه در استان فارس، ادامه داد: این سامانه از بعد از ظهر فردا موجب افزایش ابر، وزش باد و با احتمال رگبار و رعد و برق در نواحی جنوبی استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: همچنین این سامانه در بعد از ظهر روز چهارشنبه و پنج شنبه ۲۳ و ۲۴ تیرماه منجر به افزایش ابر، رگبار، رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط جنوبی و احتمال تگرگ در جنوب شرق استان می‌شود.

قطره سامانی با اشاره به افزایش ابر در پی این سامانه در روز جمعه ۲۵ تیرماه، اضافه کرد: در برخی نقاط نیمه جنوبی و مرکزی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی با احتمال تگرگ وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: با توجه به اینکه احتمال جاری شدن روان آب، برخورد صاعقه، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید و آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه، تابلوها، بنر‌های تبلیغاتی و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد، توصیه می‌شود در تردد جاده ای، صعود به ارتفاعات، چرای دام در مراتع مرتفع احتیاط و از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها اجتناب و سازه‌های موقتی و تابلو‌های تبلیغاتی تقویت و در جمع آوری محصولات کشاورزی تسریع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار