در پایان روزهای ماه ذی‌القعده حرم مطهر احمدی و محمدی سوگوار شهادت امام جواد (ع) است و برنامه‌هایی برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۹۷۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 10 July 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: در پایان روزهای ماه ذی‌القعده حرم مطهر احمدی و محمدی سوگوار شهادت امام جواد (ع) است و به همین مناسبت نیز برنامه‌های عزاداری ویژه این روز برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.

نخستین مراسم امروز همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود که همزمان با سومین سالگرد ارتحال شیخ محمدرضا حدائق از علمای برجسته شیراز است. در این برنامه آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس درباره حضرت جواد (ع) و نقش ایشان در پایداری مکتب شیعه سخنرانی می‌کند.

این مراسم که با مرثیه‌سرایی و عزاداری همراه است با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام احمدی در آن به مرثیه‌سرایی به مناسبت شهادت امام جواد (ع) می‌پردازد.

 

در روز شهادت حضرت جوادالائمه (ع) نیز دو برنامه همراه با نماز مغرب و عشا و نماز ظهر و عصر در آستان مقدس احمدی و محمدی تدارک دیده شده که در برنامه ظهر روز یکشنبه حسین کاردان پس از نماز ظهر و عصر به ذکر مصیبت می‌پردازد.

در همان روز همزمان با نماز مغرب و عشا نیز حجت‌الاسلام جاوید شام شهادت حضرت جواد را برگزار می‌کند.

علاوه بر این به مناسبت شهادت امام باقر (ع) در 27 تیرماه مسابقه اینترنتی شکافندگان علم از 19 تا 28 تیرماه در آستان مقدس شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت حرم مطهر مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار