ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان فارس اعلام شد که مهم‌ترین آن برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر غدیر است.
کد خبر: ۹۷۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹ 05 July 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: شورای قرآن و عترت استان فارس بعد از ظهر امروز با حضور امام جمعه شیراز و فعالان قرآنی استان فارس با دو دستورکار دهه ولایت و نهضت ملی "من قرآن را دوست دارم" برگزار شد.

حجت‌الاسلام وحید احمدی رئیس بنیاد غدیر در استان فارس در این جلسه با اشاره به فعالیت 12 کارگروه بنیاد غدیر استان فارس اظهار داشت: عمده برنامه‌های این بنیاد در دهه امامت و ولایت و ایام میلاد امام علی(ع) برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که برای امسال نیز 810 برنامه با 22 محور کلی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شاخص‌ترین برنامه‌های این دهه گفت: جشنواره بین‌المللی شعر غدیر از مهم‌ترین برنامه‌ها است که دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی شعر غدیر به شیراز اختصاص یافته و مقدمات این امر در حال انجام است.

رئیس بنیاد غدیر استان فارس با اشاره به توجه به انر تبیین و تفسیر نهج‌البلاغه افزود: 10 پایگاه یکشنبه‌های علوی برای تبیین نهج‌البلاغه در کلانشهر شیراز راه‌اندازی شده است‌.

احمدی با بیان اینکه هر کارگروه متناسب با موضوع فعالیت‌های خود را اجرا می‌کنند، بیان کرد: در دهه امامت و ولایت 810 برنامه با 22 محور برنامه‌ریزی شده که غدیرشناسی به صورت تخصصی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است که به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه غدیرشناسی، جشنواره شعر، خطبه غدیر و حفظ آن و اطعام حداکثری که 300 هزار پرس برای امسال برنامه‌ریزی شده از جمله‌ برنامه‌های این ایام است که رئیس بنیاد غدیر استان فارس به آن اشاره کرد و گفت: اطعام در همه نقاط استان فارس به ویژه برای مناطق حاشیه‌ای شیراز و شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ترویج ازدواج آسان از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت است، عنوان کرد: سال گذشته 14 ازدواج توسط خیرین بنیاد تدارک دیده شد که امسال هم 14 ازدواج را در دهه ولایت برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 

توزیع بسته‌های معیشتی و برگزاری جشن‌های غدیر در محلات محروم از دیگر برنامه‌های این ایام است که احمدی به آن اشاره کرد و افزود: روز عید غدیر پیاده‌روی به سمت حرم مطهر شاهچراغ نیز برنامه‌ریزی شده که در قالب 3 گروه و 3 محور انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سلامی معادن فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز در این جلسه به برنامه‌های آستان مقدس احمدی در ایام غدیر اشاره و تصریح کرد: برنامه‌های حرم از روز عرفه آغاز می‌شود تا دو روز بعد از دهه غدیر که سخنرانان برجسته‌ای در این ایام دعوت شدند.

وی با بیان اینکه قرائت خطبه غدیر لز بزرگترین برنامه‌های حرم است که در این ایام اجرا می‌شود، افزود: برای این برنامه از حاج آقای عارف که خادم حرم امام رضا و از مداحات برجسته هستند، دعوت شده است.

اسلامی مسئول شاخه قرآن در شورای قرآن و عترت استان فارس نیز با بیان اینکه با تشکیل این شورا هم افزایی خوبی در حوزه قرآن میان دستگاه‌های استان رخ داده است، اظهار داشت: شورای قرآنی شهرستان‌ها هم سامان یافته و تعدادی شهرستان‌ها هم در حال ساماندهی است.

وی با اشاره به اجرای طرح ثقلین در استان و برنامه راه‌اندازی 400 مرکز برای اجرای این طرح گفت: با قرارگاه قرآن و عترت نشاط و شادابی در استان شکل گرفته است که امیدواریم ادامه پیدا کند.

محمدحسین حدائق مسئول شاخه عترت در شورای قرآن و عترت استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه دو نوبت اساس‌نامه شورا ارائه شده که باید به تصویب برسد و پیگیری جدی شود، گفت: در ابتدای سال حسب حساسیت نسبت به مسئله مهدویت با وجود کرونا یکپارچگی خاصی در فعالیت‌های مهدوی رخ داده است.

وی با بیان اینکه مرکزیت فعالیت‌های قرآن و عترت باید آستان مقدس حرم شاهچراغ باشد، افزود: طرح سه‌شنبه‌های مهدوی با جدیت دنبال شده که در مرحله نخست مساجد و پایگاه‌های مقاومت طرح را دنبال و اجرا کردند و سامانه‌ سه‌شنبه‌های مهدوی در حال طراحی است که در کل استان فعالان مشخصات خود را در این سامانه ثبت می‌کنند و با این شناسایی هم برنامه‌ریزی جدی برای هدفمندتر‌ کردن کارها و آموزش فعالان برای جلوگیری از آسیب‌ها انجام می‌شود.

 در پایان این جلسه از پوستر نهضت ملی " من قرآن را دوست دارم" رونمایی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار