حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه یکی از علت های فروپاشی خانواده های، طلاق، جدایی و آشفتگی خانواده همین بدحجابی و بی بندوباری است، اظهار کرد: «جورج کامینکس» جامعه شناس معروف می گوید: «به عقیده من عامل اصلی اختلاف زن و شوهر در طلاق این است که برای مردان، امکان نظراندازی و روابط نامشروع با دیگران فراهم تر از قبل شده است».
کد خبر: ۹۷۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ 30 June 2021

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: ازدواج و تشکیل کانون گرم و پر از صفای خانواده از دیدگاه فرهنگ و دین ما از آثار و برکات فراوانی برخوردار است.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه هیچ چیز مانند ازدواج خداوند را خوشنود نمی سازد، افزود: در پرتو ازدواج نیمی از دین انسان کامل می شود.

 

وی با اشاره به اینکه با ازدواج زمینه بسیاری از آلودگی ها از بین رفته و آرامش روانی حاصل می شود، خاطرنشان کرد: با ازدواج رشد و تکامل شخصیت به وجود می آید و احساس مسئولیت اجتماعی و علاقمندی به سرنوشت دیگران در وجود انسان هویدا می شود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه در جامعه ای که روابط زن و مرد لجام گسیخته باشد و جلوه گری، دل ربایی، چشم چرانی و هوسرانی شایع شود، انگیزه ای برای تشکیل کانون صفا و آرامش باقی نمی ماند، عنوان کرد: یکی از قوی ترین جاذبه های تشکیل خانواده جاذبه های جنسی و عاطفی جنس مخالف است که این امر با آزادی روابط و بی حجابی از بین می رود.

 

وی با اشاره به اینکه در جوامع بی بند و بار جاذبه زنان برای مردان کم شده و احیاناً از بین رفته است، خاطرنشان کرد: آنها برای فرونشاندن عطش جنسی به هم جنس بازی، تجاوز به کودکان و ... روی آورده اند.

 

امام جمعه جهرم گفت: به میزانی که عفت، حجاب و حیا بین زن و مرد در صحنه اجتماع کمرنگ شود تشکیل یا دوام، استحکام و استواری نهاد خانواده هم کم رنگ و سست می شود.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از علت های فروپاشی خانواده های، طلاق، جدایی و آشفتگی خانواده همین بدحجابی و بی بندوباری است، اظهار کرد: «جورج کامینکس» جامعه شناس معروف می گوید: «به عقیده من عامل اصلی اختلاف زن و شوهر در طلاق این است که برای مردان، امکان نظراندازی و روابط نامشروع با دیگران فراهم تر از قبل شده است».

 

حجت الاسلام مدبر گفت: نکته قابل تامل در متون دینی ما این است که فرموده اند: «هر زنی که خودآرایی کند و با بهترین لباسش از خانه بیرون رود تا اینکه مردم او را بنگرند فرشتگان آسمان ها و زمین های هفت گانه او را لعنت و نفرین می کنند».

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار