مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با بیان اینکه میانگین عملکرد سیر در مرودشت ۱۲ تن در هکتار است، ابراز کرد: پیش بینی می‌شود بالغ بر ۱۲۰۰ تن سیر برداشت و روانه بازار شود.
کد خبر: ۹۶۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 07 June 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به آغاز برداشت سیر از ۱۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان گفت: محصول تولیدی به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

او با بیان اینکه میانگین عملکرد سیر در مرودشت ۱۲ تن در هکتار است، ابراز کرد: پیش بینی می‌شود بالغ بر ۱۲۰۰ تن سیر برداشت و روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت بیان کرد: سیر در این شهرستان بسته به شرایط دمایی و پراکنش بارندگی در بهمن ماه کشت و برداشت نیز از خرداد آغاز و تا اوایل تیر ماه ادامه دارد.

به گفته همتی؛ با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک این منطقه، سیر تولیدی شهرستان مرودشت از کیفیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه محصول سیر از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات سبزی و صیفی و سایر محصولات پر آب است می‌تواند به عنوان یک محصول با مصرف آب کمتر در تناوب زراعی سایر محصولات قرار گیرد.

این مقام مسئول کیفیت بالا و بازار پسندی را از مزیت ها‌ی سیر این شهرستان برشمرد و افزود: محصول تولیدی علاوه بر بازار‌های خارجی به استان‌های تهران، کرمان و شهرستان‌های جنوبی نیز ارسال می‌شود.

برچسب ها: برداشت ، سیر ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار