بسته خبری تابناک
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «پیش‌بینی وزارت نفت از قیمت نفت در سال آینده»،و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۱ 19 September 2015

معرفی سفیر کوبا در آمریکا بعد از 54 سال

دولت کوبا برای اولین بار پس از سال ۱۹۶۱، اولین سفیرش را به عنوان گام تازه‌ای در جهت آب شدن یخ‌ها و گرم شدن رابطه میان دو کشور به واشنگتن فرستاده است. خوزه کاباناس از سال ۲۰۱۲ "دفتر حافظ منافع" کوبا را در واشنگتن اداره می‌کرد. وی همراه با ۱۵ دیپلمات دیگر از کشورهای مختلف در کاخ سفید حضور یافته است. واشنگتن هنوز اعلام نکرده چه کسی را برای پست سفارت ایالات متحده به هاوانا خواهد فرستاد.

سفیر جدید کوبا در حالی در کاخ سفید پذیرفته شده است که به زودی پاپ فرانسیس برای دیدار از ایالات متحده به این کشور سفر می‌کند و رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا هم برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک خواهد رفت.

همسر سپ بلاتر ایرانی است!

به گزارش هفته نامه تماشاگران امروز، علیرضا اسدی می گوید: «من اردیبهشت امسال در اجلاس بحرین و انتخابات ای اف سی بود که اقای بلاتر و همسرش را دیدم. ایشان فارسی صحبت می کرد. هم خودش و هم خواهرش. همسر خواهرشان هم یک پزشک بودند. البته به گمانم آقای کفاشیان بیشتر با آنها حرف زدند. به هر حال وقتی پای منابع ملی در میان است، باید از همه ابزارها استفاده کنیم تا سود ملی مان بیشتر شود. این فرصت که یک فارسی زبان با رئیس فیفاست، می تواند برای رسیدن به زبان مشترک و همدلی بیشتر و استفاده بهتر از شرایط به ما کمک کند. خب ما در انتخابات قبلی فیفا با انتخاب درست مان، استفاده خوبی هم بردیم ولی حالا شرایط عوض شده و باید به فکر این باشیم که مناسبات مان را برای سهم ایران از آینده فیفا، برنامه ریزی کنیم.

گاردین: «سیدحسن» وارد میدان می شود

روزنامه گاردین نوشت: آیت الله سیدحسن خمینی نوه 43 ساله ی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تلویحا به موضوع کاندیداتوری اش در انتخابات مجلس خبرگان اشاره کرده است. در گزارش گاردین به قلم روح الله فقیهی آمده است: سیدحسن خمینی از جلب توجهات به خود دوری می کند اما بارها در به صورت تلویحی از توافق هسته ای ایران حمایت کرده است و در مخالفت با تندروی سخن گفته است. او در سال های گذشته به درخواست ها برای کاندیداتوری در مجلس خبرگان «نه» گفته است. در بخش دیگری از این گزارش آمده است: کاندیداتوری سید حسن خمینی می تواند منجر به تقویت اردوگاه میانه روها شود. وی طی سخنرانی در 29 اگوست وصیت پدربزرگ خود به پدرش حجت الاسلام و المسلمین احمد خمینی را نقل کرد. سیدحسن خمینی گفت: امام به ابوی ما گفت که «نمی گویم در جمهوری اسلامی کاری را قبول نکن، اگر لازم شد همه کار بکن و هر مسئولیتی را قبول کن؛ اما اگر دیگران هستند بگذار آنها انجام دهند.» وی افزود: «بنابراین، اگر روزی لازم شد که من کاری را انجام دهم در اینجا شانه خالی کردن کار غلطی است، زیرا مصلحت سنجی شخصى و عافیت طلبی با اندیشه امام و آرمانهای ما سازگار نیست.»

طرز فکر مسئولین درباره امریکا عوض شده

سردار حمیدرضا مقدم فر، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک فرا رسیدن ماه ذی الحجه و با اشاره به موضوع مهم «نفوذ» دشمن ، اظهار کرد: اکنون طرز فکر مسئولینی که از قبل از پیروزی انقلاب با آمریکا مبارزه می کردند، عوض شده و امروز مطرح می کنند که تا چه زمانی باید با آمریکا قهر باشیم و باید با او تعامل کنیم. باید بگوییم که چه چیزی را باید حل کنیم، آمریکا که تغییری نکرده است؟ آمریکا شیطان بزرگ است و شما چه چیزی را با او می خواهید حل کنید؟ مسئولی که می گویی با آمریکا باید مشکل را حل کرد، چه چیزی را باید حل کنیم؟ آیا آمریکا از خوی استکباری خود دست برداشته؟ او ظلم نمی کند؟ آقای مسئولی که این حرف را می زنید شما عوض شده اید نه آمریکا! زمانی که مسئول عزیز یبه این نقطه می رسد، باید دید چه اتفاقی افتاده که آرمان های او تغییر کرده است. این خط نفوذ جدید دشمن است و این ترور فیزیکی نیست که پایانش به شهادت برسد. باید برای آن مسئول دعا کرد. مسئولین باید در ادبیات و سخنان خود دقت لازم را داشته باشند.

نگارش قانون اساسی جدید توسط سعید قاسمی!

سعید قاسمی در مراسم سالگرد شهدای جمعه خونین مکه در سال 66 که در بهشت زهرا برگزار شد با انتقاد از مسئولان بابت فراموشی این حادثه با تاکید بر اینکه اگر در مورد شهدای جمعه خونین مکه از سوی مسئولان کاری نمی شود به این دلیل است که روسای جمهور اعتقاد دارند می شود با مقامات عربستان کنار آمد گفته: مجلسی که شش تا و نصفی آنها اصولگرا هستند باید قانونی را تصویب کند که طی آن رئیس جمهور فقط عملگی کند به این معنا که فقط کارکند و نتواند اصول و مبانی جمهوری اسلامی را در آن دست ببرد و دخل و تصرف کند.

ادامه اختلاف ناجا و مرکز پژوهش‌ها درباره گشت ارشاد

سردار منتظرالمهدی گفته: اخیراً پیمایشی را در مرکز افکارسنجی نیروی انتظامی در کشور انجام دادیم که بر اساس آن بیش از 50 درصد مردم با ادامه فعالیت گشت ارشاد موافق بودند و عده ای فقط به شیوه برخورد انتقاد داشتند که آنها هم قابل بررسی است.

سخنان سخنگوی نیروی انتظامی پاسخی به گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس است که پیش از این کلیات طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب را مردود دانسته بود. طبق این گزارش «بی‌توجهی طرح به ضرورت و لزوم ایجاد مطالبه عمومی و وفاق جمعی در برخورد با بدحجابی، افزایش امکان گسست بین نظام و مردم و تقلیل بدحجابی از امری نابهنجار و غیرارزشی به تخلف‌های راهنمایی و رانندگی و کاستن از ارزش حجاب و گسترش تصور تخطی از ارزش حجاب با پرداخت هزینه نقدی» از جمله دلایل رد کلیات «طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب» توسط مرکز پژوهش‌های مجلس است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی همچنین تصویب و اجرای «طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب» را سبب افزایش فشار در زمینه حقوق بشر بر جمهوری اسلامی ارزیابی کرده و در گزارش خود آورده است که «از آنجا که پرونده‌‏های سیاسی كشورمان در نقض حقوق بشر مطرح است، تصویب این طرح و اجرایی‌كردن آن می‏‌تواند زمینه‏ افزایش فشار بین‌المللی علیه ایران در مجامع و نظام بینالملل را دامن زند.»

پیش‌بینی وزارت نفت از قیمت نفت در سال آینده

رکن‌الدین جوادی، معاون وزیر نفت پیش‌بینی کرد که متوسط قیمت نفت در سال میلادی آینده، کمتر از بشکه‌ای ۴۰ تا ۴۵ دلار نخواهد شد. وی در عین حال تصریح کرد که افزایش یک یا بیش از یک میلیون بشکه‌ای نفت ایران، تعیین‌کننده قیمت در بازارهای جهانی نیست.

به گفته رکن‌الدین جوادی، ایران نباید در محاسبات خود دچار اشتباه شود و به دلیل پایین بودن قیمت نفت، جایگاه و سهم خود را در بازار به دست نیاورد. وی همچنین از انجام مذاکرات برای فروش ۵۰۰ هزار بشکه نفتی خبر داده که به گفته او تولید آن، بلافاصله و در مدتی کوتاه‌تر از یک ماه پس از لغو تحریم‌ها آغاز خواهد شد.

ادعای هاشمی رفسنجانی درباره مصلحی

رئیس مجمع تشخیص مصلح نظام در ديدار با دبیران و روسای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه های سراسر کشور گفته: فضای جامعه در روزهای قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری حاکي از نگرانی یک جریان خاص از موج انقلابی مردم بود. مستند این ادعا، حرف های وزیر وقت اطلاعات در جلسه رسمی شورای نگهبان بود که با ابراز نگرانی از موجی که در جامعه ایجاد شده بود، می گفتند براساس نظرسنجی های ساعت به ساعت ما از سراسر کشور اقبال به فلانی، الان به 70 درصد رسیده و اگر مهار نشود، بعید نیست به 90 درصد برسد که تمام رشته های ما را پنبه می کند.

تنها ۵ درصد از کمپ‌های ترک اعتیاد استاندارد هستند

عضو فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس با انتقاد از وضعیت غیراستاندارد کمپ های ترک اعتیاد، گفت: نبود نظارت و رعایت نکردن اصول استاندارد باعث شده از ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد به درستی استفاده نشود.

احمد آریایی نژاد در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص وضعیت کمپ های ترک اعتیاد، گفته: بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد یا خارج از نظارت بوده یا غیراستاندارد هستند، به نظر می رسد کمتر از 5 درصد کمپ های ترک اعتیاد از استاندارد لازم برخوردار باشند. نماینده ملایر در مجلس ، با تاکید بر وجود پتانسیل های بسیار در کمپ های ترک اعتیاد گفته: متاسفانه به دلیل نبود نظارت از ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد به درستی استفاده نمی شود این در حالی است که در صورت نظارت بر فعالیت کمپ ها موفقیت شان دو چندان خواهد شد.

جوان نباید تن‌لش باشد، باید انقلابی باشد

جعفر شجونی در گفت و گو با برنا گفته: مقام معظم رهبری گفتند جوان باید انقلابی باشد یعنی دلسوز باشد، غیرتمند باشد، آماده باشد علیه دشمن، همه شب همدم دیده بیدار باش. مسلمان باید بیدار باشد به ما ایرانی ها گفتند تندرو صدام را به جان ما انداختند. به یمنی ها می گویند تندرو عربستان سعودی را به جان این ها انداختند. خودشان تن لش هستند و کندرو هستند مشغول عیاشی و ثروت و پول و قمار هستند و مسلمانان غیرتمند را متهم می کنند به تندروی. مقام معظم رهبری دلش می خواهد تمام جوانان روحانی و غیرروحانی انقلابی باشد نه اینکه یک تن لش افتاده باشد دنبال شام و نهار و صبحانه عمر تمام شود بروند بمیرند. باید انقلابی بود یعنی باید با فساد مبارزه کرد. هر کسی امر به معروف و نهی از منکر کند بهش می گویند تندرو.

واکنش به بانداصفهانی‌هادر فوتبال

مهدی تاج در ارتباط تلفنی با برنامه ورزش و مردم درباره حضور مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در کشورمان گفت: باید بگویم که خوشبختانه بازی‌های فوتبال کشورمان با نظم خوبی برگزار می‌شود. از طرفی دیگر 4 نفر از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از روز چهارشنبه به ایران آمدند و قرار است از 6 باشگاه لیگ برتری بازدید کنند تا به ‌آن‌ها مجوز حرفه‌ای بدهند. تاج درباره مصاحبه علی کفاشیان که در یکی از سایت‌ها منتشر شده که در آن عنوان شده که مهدی تاج کارگزار باند اصفهانی‌ها است اظهار داشت‌: من با کفاشیان در این باره صحبت کردم که او گفت از روی شوخی این حرف‌ها را زده است الان در هیات رئیسه من و اسلامیان، اصفهانی هستیم. بهاروند و عزیز خادم لر هستند و دبیری، اسدی واصفهانیان هم آذری زبان هستند و باید بگویم از همه استان‌ها در هیات رئیسه نماینده داریم.

بخش نامه ای عجیب برای عدم تحصیل!

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ابلاغ بخش‌نامه نحوه ادامه تحصیل و اعمال مدرک تحصیلی کارکنان دولت توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، گفت: طبق این بخش‌نامه‌ که اخیرا به همه وزارت‌خانه‌ها از جمله آموزش و پرورش ابلاغ شده از این پس هرکسی که استخدام شود تنها اجازه تحصیل در یک مقطع تحصیلی را دارد و اگر مدارک بالاتری هم بگیرد در مزایا و حقوق وی تاثیری نخواهد داشت که این مسئله مشکلاتی را به همراه دارد.وی ادامه داد: به طور مثال اگر فردی با فوق دیپلم استخدام شود فقط می‌تواند لیسانس بگیرد و اگر بعد از آن فوق لیسانس هم بگیرد این مدرک در مزایای آن فرد تاثیری ندارد.این نماینده مجلس افزود: مشخص نیست پشت این بخشنامه چه فلسفه‌ای وجود دارد اما این مسئله آثار منفی در پی خواهد داشت و باعث می‌شود انگیزه از کارکنان گرفته شود و به دنبال ارتقاء نباشند.جعفری تصریح کرد: این موضوع یک نارضایتی بیشتری در آموزش و پرورش ایجاد کرده است بخصوص که این مسئله خیلی دیرهنگام به فرهنگیان ابلاغ شده است. بطور مثال فردی در آزمون شرکت کرده و پس از تلاش بسیار به نتیجه رسیده است حال متوجه شده این تلاش‌ها تاثیری در مزایای وی ندارد.وی خاطرنشان کرد: به نظر ما ابلاغ این بخشنامه کار درستی نیست بویژه برای آموزش و پرورش که معلمان پیوسته باید در حال یادگیری باشند تا بتوانند در یاددهی موفق باشند.

ورود امریکا از پنجره ممنوع

آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز با اشاره به لزوم برخورد با مستکبران گفت: قران به ما توصیه می‌کند که لبخند مستکبرین را تکیه‌گاه خود قرار ندهیم زیرا همه تکیه‌گاه مومنین به خداوند است.صدیقی با اشاره به تلاش برخی برای بازگرداندن نفوذ آمریکا به ایران تصریح کرد: وای بر کسانی که بخواهند راه امام را منحرف کرده و چهره آمریکای منفور و نجس را بزک کرده و مستکبری را که امام و شهدا از در بیرون کردند از پنجره وارد کشور کنند.

رئیس مجلس در کمیسیون برجام

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به 4 نامه اخیر رئیس این کمیسیون به سران قوا و همچنین وزارت خارجه برای حضور آمانو در کمیسیون برجام، اظهار داشت: تاکنون پاسخی از جانب وزارت خارجه مبنی بر حضور یا عدم حضور آمانو دبیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به کمیسیون برجام واصل نشده است.وی با بیان اینکه علی لاریجانی رئیس مجلس برای حضور در کمیسوین موافقت کرده اما هنوز زمان این نشست تعیین نشده است، تصریح کرد: از جانب آقای روحانی رئیس‌جمهور و آیت‌الله آملی‌لاریجانی ریاست قوه قضاییه هنوز پاسخی به کمیسیون نرسیده که آیا با برگزاری نشست مشترک موافق هستند یا نه.

قیمت دلار در بودجه 95؟

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به زمانبندی و اعلام نظر شوراهای برنامه ششم اظهار داشت: در صورتی که طبق جدول برنامه زمانبندی پیش برویم و تاخیری وجود نداشته باشد لایحه برنامه ششم توسعه بهمن ماه سال جاری به مجلس ارائه می‌شود.وی در پاسخ به این سوال که آیا بررسی لایحه بودجه 95 در مجلس با زمان ارائه لایحه برنامه ششم تداخل نخواهد داشت، گفت: لایحه بودجه در زمان مقرر قانونی به مجلس ارائه می‌شود و طبق آیین نامه داخلی مجلس، نمایندگان 45 روز فرصت دارند آن را تصویب کنند.این مقام دولتی ادامه داد:‌ در صورتی که کار به درستی پیش برود و در فرصت قانونی بودجه تصویب شود تداخلی وجود نخواهد داشت و برنامه ششم نیز در سال جاری نهایی خواهد شد.وی با اعلام این خبر که نرخ دلار در لایحه بودجه سال 95 حدود 3100 تومان خواهد بود، عنوان کرد: اینکه گفته می‌شود نرخ ارز برای افزایش درآمدها بالا رفته است، استدلال درستی نیست و ارز براساس تکلیف بودجه عرضه می‌شود.

خبر خوش درباره قربانی اسیدپاشی اصفهان

ساعت 12 ظهر 24 شهریور سهیلا جورکش قربانی اسیدپاشی اصفهان برای دومین بار در بیمارستان باراکر اسپانیا تحت عمل جراحی قرار گرفت. او که پیش از عمل جراحی‌اش گفته بود برای رفتن به اتاق عمل آماده می‌شود و از مردم ایران التماس دعا داشت، روز چهارشنبه پیام امید را به همه ناامیدان داد. مادر سهیلا به روزنامه «ایران» گفت: روز چهارشنبه ساعت 12 ظهر به وقت ایران سهیلا با ذکر «یا علی مدد» راهی اتاق عمل شد. عمل جراحی روی چشم چپ او انجام شد و حدود دو ساعت طول کشید. دکتر «تمپرانو» هنگام عمل، چشم راست سهیلا را دوخته و قرار است سال آینده چشم مصنوعی بگذارند.او در مورد وضعیت بینایی دخترش توضیح داد: بینایی سهیلا در حدی است که فعلا اجسام را می‌بیند اما بعد از 24 ساعت بعد درصد بینایی او مشخص می‌شود.

مجلسی که 15 عضو خود را از دست داد

درگذشت آیت‌الله خزعلی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در نود سالگی بار دیگر توجه افکار عمومی را به اعضای مجلس خبرگان جلب کرده است. آمار وفات 15 نفر از نزدیک به 86 عضو مجلس خبرگان آمار قابل توجهی است که حتی می‌تواند توازن اولیه این مجلس را تحت تاثیر قرار دهد. هشتم مرداد 1386 بود که علی‌اکبر مشکینی در هشتاد و شش سالگی دار فانی را وداع گفت. وی از ابتدای مجلس خبرگان ریاست آن را بر عهده داشت. در انتخابات میان‌دوره‌ای همان سال مهدوی کنی نامزد ورود به خبرگان رهبری شد و مدتی هم ریاست این مجلس را بر عهده گرفت تا اینکه در خرداد سال گذشته به کما رفت و پس از طی یک دوره کوتاه بیماری در مهر 93 و در 83 سالگی جان باخت.محمدرضا فاکر در 64 سالگی، محمدحسن مرعشی شوشتری در 71 سالگی، محمد شیخ الاسلامی در 73 سالگی، مرتضی بنی فضل در 74 سالگی، سید حسن طاهری خرم‌آبادی در 75 سالگی، سید اکبر قره‌باغی در 76 سالگی، سید صابر جباری در 77 سالگی، حبیب‌الله طاهری گرگانی در 79 سالگی، محمدحسین زرندی در 82 سالگی، محمد محمدی گیلانی در 86 سالگی، سید کرامت‌الله ملک‌حسینی در 88 سالگی، مختار امینیان در 89 سالگی و حسام الدین مجتهدی در نود سالگی نیز عمرشان اجازه نداد تا پایان عمر دوره چهارم خبرگان را ببینند.24 نفر از اعضای فعلی مجلس خبرگان بالای 80 سال سن دارند و تقریبا همین تعداد نیز سن بالای 70 سال دارند که اگر در مجلس خبرگان دوره پنجم حضور داشته باشند در پایان آن دوره به سن هشتاد سال خواهند رسید.با این حال ساختار سنی مجلس خبرگان تا به حال باعث بحث‌های زیادی شده است.جوانترین عضو مجلس خبرگان ؛ حسن نمازی است وی به عنوان جوانترین عضو مجلس خبرگان چندی قبل درخواست استعفا از عضویت در این مجلس را داشت و دلیل استعفای خود را اختلاف با یکی از اعضای مجلس خبرگان عنوان کرده بود.

توصیه مقام معظم رهبری پس از فوت آیت‌الله خزعلی

حجت‌الاسلام محسن خزعلی معاون دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر و فرزند مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهارداشت: پس از اعلام خبر درگذشت آیت‌الله خزعلی، مقام معظم رهبری توصیه کردند که پیکر آن مرحوم در دارالزهد مشهد مقدس به خاک سپرده شود، چرا که مرحوم آیت الله خزعلی از زمان کودکی خادم‌ امام رضا(ع) بود و تمایل بسیاری داشت که پس از درگذشتش در مشهد دفن شود.

سیاست ایران برای انتقال اورانیوم غنی شده چیست؟

"محمدجواد ظریف" با اشاره به موضوعات مطروحه درباره شرایط انتقال سوخت به خارج از کشور گفت: در این رابطه، اصلاً موضوع انتقال سوخت به خارج از کشور مطرح نیست، بلکه بر اساس مذاکرات صورت گرفته، تنها بحث تبادل سوخت وجود دارد.وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در شرایط کنونی، چند راه مانند رقیق کردن و تبادل سوخت در این حوزه وجود دارد، البته بر اساس برجام، ایران برای اولین بار بعد از انقلاب اجازه پیدا کرده است تا طبق مقررات قانونی، اورانیوم طبیعی را در برابر سوخت غنی شده وارد کند که این موضوع موجب می‌شود که جمهوری اسلامی، از بن‌بست منع واردات کیک زرد و اورانیوم طبیعی خارج شود.وی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌ها این است که ایران به تکنولوژی و فناوری ساخت میله سوخت با استانداردهای بین‌المللی و قابل استفاده در نیروگاه‌های داخلی دست یابد که بر اساس برجام، کشورهای 1+5 موظف هستند به ایران برای ساخت چنین تکنولوژی کمک کنند، این در حالی است که در گذشته، کشورها با این مسئله مخالفت می‌کردند.ظریف افزود: یکی دیگر از راه‌ها رقیق سازی سوخت است، البته در شرایط کنونی بحث انتقال سوخت مطرح نیست، بلکه موضوع تبادل سوخت وجود دارد.وزیر امور خارجه کشورمان درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر انتقال سوخت به روسیه یا بانک سوخت قزاقستان نیز تصریح کرد: به هیچ وجه بحث انتقال سوخت در کار نیست، از این‌رو سوخت ایران به هر جایی که فرستاده شود، در ازای آن، ما اورانیوم غنی‌شده تحویل می‌گیریم.

مسئولان ببینند چه کرده اند که مردم حاضر نشدند از دریافت یارانه انصراف دهند

سردارسرلشگر رحیم صفوی گفت: آمریکاییها برای محکم کردن پای خود در منطقه، تجزیه کشورهای اسلامی منطقه را در دستور کار خود دارند.سردار سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در نخستین یادواره 340 شهید حوزه 311 امام جعفر صادق (ع) با اشاره به درپیش بودن هفته دفاع مقدس افزود: این هفته بهترین فرصت است که جوانان از حماسه های نسل قبل از خود مطلع شوند.وی با اشاره به اینکه آموزه های دوران دفاع مقدس هنوز هم می تواند ملت ما را از گزند توطئه های بیگانگان مصون نگه بدارد افزود: هم اکنون دشمنان از طریق جنگ نرم و شبکه های ماهواره ای به دنبال رخنه های فرهنگی در کشور هستند و متأسفانه افزایش آمار طلاق در کشور یکی از نمونه های این تهاجمات فرهنگی است.سرلشگر صفوی گفت: ملت ما در دوران دفاع مقدس از مال و جان خود گذشتند اما چه شد که وقتی دولت از افراد جامعه خواست از دریافت یارانه انصراف دهند با پاسخ منفی مردم مواجه شد و این هشداری به مسئولان سیاسی و فرهنگی است که ببینند چه کرده اند تا این اتفاق افتاده است.

نظر ری شهری در مورد دولت یازدهم

رئیس موسسه دارالحدیث با بیان این که دولت توانسته در طول مدت خدمتگزاری به مردم، خدمات فراوانی انجام دهد، اظهار کرد: نقاط قوت دولت بیشتر از نقاط ضعف آن است.آیت‌الله محمدی ری شهری با تاکید بر لزوم ارزیابی عملکرد دولت خاطر نشان کرد: در ارزیابی عملکرد دولت اگر بخواهیم شرط انصاف را رعایت کنیم باید بگوییم که دولت توانسته در طول مدت خدمتگزاری مردم خدمات فراوانی انجام دهد.وی با بیان این که عملکرد دولت بدون ضعف نیست، گفت: مشکلات کشور زیاد است، در این شرایط هر شخصی که کار کند، دارای ضعف‌هایی خواهد بود،اما آنچه که منصفانه است این است که در ارزیابی عملکرد نقاط ضعف و قوت را مورد توجه قرار دهیم.ری شهری در پایان در ارزیابی از عملکرد دولت یازدهم اظهار کرد‌:چنانچه بخواهیم عملکرد دولت را به طور کلی ارزیابی کنیم باید بگوییم که نقاط قوت دولت بیشتراز نقاط ضعف آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار