معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر شاهچراغ، ویژه برنامه های این آستان مقدس را به مناسبت ایام سوگواری شهادت رئیس مکتب تشیع، رحلت جانگداز رهبر فقید و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 01 June 2021

تابناک فارس هب نقل از باشگاه خبرنگاران:حجت الاسلام سلامی در تشریح برنامه ها که با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در صحن احمدی برگزار می شود، گفت: پنجشنبه ۱۳ خرداد، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین علی رضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی به ایراد سخن می پردازد و در ادامه حاج مهدی سروری دعای روح‌بخش کمیل را قرائت خواهد کرد. جمعه از ساعت ۷ صبح نیز دعای پرفیض ندبه با نوای ایشان در حرم مطهر طنین انداز خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی اظهار کرد: شنبه ۱۵ خرداد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت حرم مطهر، پیرامون فضایل و مناقب صادق آل محمد(ص) سخنرانی می کند و در ادامه حاج مهدی سروری در رثای شهادت این امام همام، مرثیه سرایی خواهد کرد.

او ادامه داد: یکشنبه ۱۶ خردادماه، همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) از ساعت ۱۰:۳۰ صبح، خادمان حرم مطهر، هیئات مذهبی و عموم دلدادگان این امام همام در مدرسه علمیه خان، تجمع و ضمن سوگواری به سمت حرم مطهر حرکت و در صحن این بارگاه منور، به عزاداری و مرثیه سرایی می پردازند. در شام شهادت نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام میرشکاری به ایراد سخن می پردازد و حجت الاسلام فاطمی امجد مرثیه سرایی می کند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی گفت: برای این ایام سوگواری، مسابقه اینترنتی "مکتب تشیّع" از ۱۱ تا ۱۷ خرداد، در نظر گرفته شده است که علاقه مندان برای مطالعه منبع و شرکت در آزمون آنلاین می توانند به بخش مسابقات پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه نمایند.

اجرای ویژه برنامه رادیو حرم در دو نوبت صبح و بعد ازظهر و برگزاری محفل انس با قرآن کریم در ساعت ۱۹ روز پنجشنبه، از دیگر برنامه های این ایام سوگواری است که معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر به آن ها اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار