محمد دانش نیا رئیس اداره خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس: استان فارس با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری و پزشکی و سلامت به عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور ایران محسوب می‌شود که این بحث نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۶۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ 30 May 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با توجه به اینکه بازار کشور سوریه یکی از ۱۵ بازار هدف صادراتی استان فارس است، گفت: حضور با ثبات کالا‌ها و محصولات استان در بازار‌های هدف صادراتی استان از جمله بازار کشور سوریه را به صورت زیر ساختی و با جدیت دنبال می‌کنیم.

امید ماهرانی در وبینار بررسی فرصت‌های تجاری و آشنایی با سوریه و ایران به میزبانی این اتاق، بیان کرد: از سال ۹۸ حضور تجار و بازرگانان استان فارس در بازار کشور سوریه در دستور کار قرار گرفت و جلسات خوبی در این زمینه برگزار شد و بازرگانان فارس با پتانسیل‌های این بازار آشنا شدند.

او افزود: از مزیت‌های استان فارس برای افزایش صادرات به کشور سوریه کالا‌های بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی، خدمات فنی مهندسی، ساختمان سازی و مصالح ساختمان، نفت و سیمان است که می‌توانیم شرکت‌ها و فعالان اقتصادی قوی از فارس را ساماندهی و در این کشور مستقر شوند.

ماهرانی با اشاره به مزیت‌های صادراتی کالا‌های استان فارس اظهارداشت: با توجه به بررسی‌های میدانی و نیازسنجی‌های انجام شده بازار سوریه محصولات دیگری به ویژه در حوزه توریست درمانی و گردشگری نیاز دارد که فعالان اقتصادی استان فارس می‌توانند در این زمینه‌ها نیز خدمات با کیفیتی را ارائه دهند و جایگاه خوبی در بازار سوریه داشته باشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: تلاش می‌کنیم لیست مشخصی از کالا‌ها و صنایع استان فارس برای حضور در بازار کشور سوریه را آماده سازی کنیم و به صورت ماهیانه جلسات انلاین با هدف بررسی دقیق و تخصصی هر یک از کالا‌های فارس در بازار این کشور را با حضور کارشناسان اتاق مشترک ایران و سوریه، مرکز تجارت ایرانیان در سوریه و جلسات B TO B با تجار و بازرگانان دو طرف برگزار کنیم.

او ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم هیات‌های تجاری را به کشور سوریه اعزام و یا پذیرش داشته باشیم.

ماهرانی عنوان داشت: در بحث تقویت و افزایش مراودات اقتصادی استان فارس با کشور سوریه دو موضوع مراودات مالی و برگشت ارز حاصل از صادرات و راهکار‌های عملیاتی آن و وجود ضمانت نامه و بیمه‌های مورد نیاز از خواسته‌های مد نظر فعالان اقتصادی استان فارس است.

او تصریح کرد: هم اینک سهم صادرات فارس در بازار کشور عراق در خور استان نیست و تلاش ما این است که تجار و بازرگانان ما با دغدغه کمتری در بازار کشور سوریه به ویژه در مناقصات این کشور حضور داشته باشند.

سکینه سیاحی رئیس صندوق توسعه صادرات استان فارس نیز گفت: با توجه به رابطه سیاسی مناسب ایران و سوریه انتظار می‌رود اصول جهت تسهیل صادرات و واردات، امتیاز‌ها یا تعرفه‌های ویژه گمرکی و شرایط ورود کالا‌های ایرانی و بلعکس بین دو کشور منعقد شود.

محمد دانش نیا رئیس اداره خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم گفت: یکی از موضوع مهم برای حضور شرکت‌ها و فعالان اقتصادی استان فارس در بازار کشور سوریه، بیمه و ضمانت نامه‌های صادراتی لازم است که جزییات این مهم باید به دقت بررسی شود.

او افزود: استان فارس با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری و پزشکی و سلامت به عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور ایران محسوب می‌شود که این بحث نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

دانش نیا اظهار داشت: در حوزه گردشگری و خدمات تلاش شده زیرساخت‌هایی برای ارایه خدمات به کشور‌های دیگر ایجاد شود که بعد از عبور از بیماری کرونا، استان فارس زمینه خوبی برای پذیرش گردشگران خارجی دارد.

برچسب ها: فارس ، صادرات فارس ، عراق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار