رئیس کتابخانه ملی چین گفت: به طور میانگین هر شهروند چینی در سال پنج عنوان کتاب مطالعه می‌کند.
کد خبر: ۹۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 17 September 2015
هانگ یونگ صبح پنجشنبه 26 شهریور در بازدید از مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز گفت: کتابخانه ملی چین، مجموعه بسیار بزرگی است که 30 میلیون کتاب در آن وجود دارد و روزانه 10 هزار نفر به شکل مستقیم به کتابخانه ملی در چین(پکن) مراجعه می کنند و مراجعات زیادی نیز به شکل مجازی به این کتابخانه داریم که قابل رصد نیست.

یونگ گفت: بخش اعظمی از کتب کتابخانه ملی چین، به زبان چینی است اما کتاب به سایر زبان ها نیز وجود دارد که اغلب به زبان انگلیسی است اما تعداد معدودی کتاب به زبان فارسی نیز وجود دارد که اکنون تعداد آن را نمی‌دانم.

رئیس کتابخانه ملی چین گفت: کشور چین نظام متمرکزی دارد اما در بحث مطالعه و چاپ کتاب آزاد هستیم و براساس قوانین و مقررات کشور چین هر فردی می‌تواند کتاب منتشر کند و ممیزی به آن معنای مصطلح وجود ندارد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، اشاره رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس بر جاده ابریشم فرهنگی را تاکیدی بر تعامل فکری و فرهنگی و به ویژه گفتمان فرهنگها ارزیابی و خاطرنشان کرد: ایجاد یک بستر جدید در وضعیت جهانی، یک ضرورت محسوب می شود و در این مسیر از فرصت جاده ابریشم برای شکوفایی زندگی مردم بهره برد.

یونگ با بیان اینکه کشورهای ایران و چین دارای قدمتی زیاد هستند تاکید کرد که حضورش در ایران و شیراز، فرصتی بسیار خوب برای آموختن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار