اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ورود به شهرستان فیروز آباد از بیمارستان این شهر بازدید کردند و در نشستی با امام جمعه و مسوولان این شهرستان پاسخگوی مسایل و مشکلات بهداشت و درمان در این شهرستان بودند.
کد خبر: ۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲ 02 March 2015
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این اعضا یازدهم اسفندماه به دیدار امام جمعه فیروزآباد رفتند و همچنین از بیمارستان قائم (عج) فیروزآباد بازدید کردند.

اعضای هیات رییسه در این بازدید با بیماران بیمارستان و همچنین کارکنان این مرکز گفت و گو کردند وهمچنین چگونگی اجرای بسته های مختلف طرح تحول در نظام سلامت در این بیمارستان را مورد پایش قرار دادند.

بیمارستان فیروزآباد دارای 96 تخت مصوب و 124 تخت فعال با بیش از 75 درصد ضریب اشغال تخت است که با 29 پزشک متخصص در حال ارایه خدمات مورد نیاز به مردم منطقه است و به عنوان قطب درمان جنوب استان ، به شهرهای فراشبند ، قیرو کارزین ، خنج ، لامرد ، مهر ، کنگان ، پارسیان ، جم و منطقه ویژه عسلویه نیز ارایه خدمت می کند .

در سال 93 اقدامات عمومی احداث بخش دیالیز بیمارستان، توسط خیر عرصه سلامت ، در زمینی به مساحت 400 متر مربع با بودجه افزون بر چهار میلیارد ریال آغاز شد که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در حال انجام است .

طرح توسعه بخش های بستری ، مصوب سفر ریاست جمهوری در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و 81 تخت در برنامه است که فاز اول آن با بودجه ای معادل 30 میلیارد ریال در حال اجراست .

همچنین طرح توسعه بخش اورژانس بیمارستان نیز به مساحت 400 متر مربع با مبلغ چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال کلنگ زنی گردیده و احداث آن در سال 94 آغاز می شود .

بر اساس این گزارش اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از این بازدیدها، شبکه بهداشتی درمانی فیروزآباد را به مقصد شهرستان قیروکارزین ترک کردند .

دکتر محمد هادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در بازدید از مرکز جامع سلامت فیروزآباد گفت : فعالیت این مراکز گام موثری در پیش رفتن به سمت جامعه ای سلامت محور است.

وی در جمع کارکنان این مرکز بر لزوم ارایه خدمات بهداشتی به مردم تاکید کرد و گفت : تیم حاضر در مراکز جامع سلامت به صورت فعال به ارتقای بهداشت و سلامت مردم می پردازند که برنامه ریزی و اجرای مناسب این طرح می تواند گام موثری در پیش رفتن به سمت جامعه ای سلامت محور باشد.

مرکز معین سلامت خانواده شهرستان فیروزآباد با دارا بودن یک پایگاه سلامت ضمیمه با جمعیت 14 هزار و 903 نفر و دو پایگاه سلامت غیر ضمیمه در سطح شهر با جمعیت 22 هزار و 269 نفر در حال فعالیت است .

این مرکز با اعتباری معادل یک میلیارد و 360 میلیون ریال راه اندازی گردید که مبلغ قابل توجهی از آن صرف بازسازی و تعمیر واحد دندانپزشکی ، آزمایشگاه آب و محوطه سازی مرکز گردید .

پزشک خانواده ، روانشناس بالینی ، کارشناس تغذیه ، دندانپزشک و کارشناس مراقب سلامت در حال اریه خدمت به جمعیت تحت پوشش در این مرکز هستند .

مرکز مشاوره ازدواج ، مرکز طب کار، آزمایشگاه مرکزی و ازمایشگاه آب نیز از دیگر واحدهای فعالی هستند که در مرکز جامع سلامت فیروزآباد فعالیت می نماید .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار