مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار داشت: پربازدیدترین اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در نوروز ۱۴۰۰ به ترتیب مجموعه حافظیه، سعدی ،تخت جمشید، مجموعه زندیه و پاسارگاد بود.
کد خبر: ۹۵۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ 03 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مصیب امیری ضمن بیان اینکه جاذبه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در ۱۳ فروردین ماه جاری تعطیل بوده است،افزود:ثبت این آمار از ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا ساعت ۲۴ دوازدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به اینکه آمارهای نوروزی امسال به دلیل تعطیلی اماکن گردشگری فارس در نوروز ۱۳۹۹ با مدت مشابه نوروز ۹۸ مقایسه می شود،ادامه داد: در مدت مشابه نوروز ۹۸ یک میلیون و ۱۳۲ هزار بازدید از مجموعه های تاریخی و فرهنگی این استان انجام شد.

وی اضافه کرد: مقایسه آمار بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در نوروز ۱۴۰۰ در مقایسه با نوروز ۹۸ نشان از کاهش ۷۸ درصدی تعداد بازدیدها در نوروز ۱۴۰۰ دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس بیان کرد: تمام بازدیدهای نوروزی امسال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شد و به دلیل رعایت این موارد ساعات بازدید نیز در ایام نوروز ۱۴۰۰ افزایش یافت.

امیری گفت: ۲۲ هزار تخت رسمی در اماکن اقامتی استان فارس وجود دارد که در نوروز ۱۴۰۰ کمتر از ۵۰ درصد این تخت ها بصورت روزانه اشغال شد.

وی اظهار داشت: پربازدیدترین اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در نوروز ۱۴۰۰ به ترتیب مجموعه حافظیه، سعدی ،تخت جمشید، مجموعه زندیه و پاسارگاد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار