از ۲۵ اسفند تا کنون ۲ هزار ۷۰۰ مسافر خارجی در فرودگاههای شیراز و لارستان به لحاظ علایم کرونا غربالگری شدند.
کد خبر: ۹۵۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 02 April 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر فرید مرادیان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور گفت: بنابر مصوبه ۵۹ ستاد ملی مبارزه وکنترل مدیریت بیمارانی کرونا، کنترل مبادی ورودی کشور هم از شناسایی و غربالگری بیماران ناقل کرونا که از خارج وارد کشور می‌شوند بر عهده جمعیت هلال احمر کشور گذاشته شده است.
وی افزود:هلال احمر کشور با کمک وزارت بهداشت در ۱۹ مرز هوایی، ۱۱ مرززمینی و ۳ مرز دریایی کارشناسان خود را مستقر کرده است تا از همه مسافرانی که از خارج وارد کشور می‌شود تست‌های کرونا گرفته شود.
وی افزود از ۲۵ اسفند تا کنون. ۷۴ هزار مسافر ورودی، کنترل شده اند، ۱۴ هزار تست فوری، ۷ هزار تست پی، سی، آر، انجام شده که تعدادی مسافر که دچار این بیماری خارج از کشور شده آند در مرز‌های ورودی کشور شناسایی شده اند.
درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس هم گفت: این طرح در دو فرود گاه بین المللی شیراز و لارستان هم در حال اجراست و تا پایان فروردین هم اجرا می‌شود و امکان تمدید هم وجود دارد.
درویشی افزود: تا کنون همه مسافران پرواز‌های خارجی از مبادی ورودی این دو فرودگاه غربالگری شده اندو حدود ۲۷۰۰ مسافر طی این سه هفته مورد غربالگری و کنترل قرار گرفته اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار