نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز متاسفانه دو برابر نیاز کشور، کارمند داریم و وقتی تعداد کارمندان افزایش یابد، مانع‌تراشی‌ها نیز برای تولید افزایش می‌یابد؛ از همین رو نخستین اقدام در عرصه مانع‌زدایی باید کنار گذاشتن مدیران منفی نگر و کارمندان رشوه‌بگیر باشد.
کد خبر: ۹۵۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 25 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا پاک‌فطرت درباره نامگذاری سال ۱۴۰۰ باعنوان "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" از سوی مقام معظم رهبری، عنوان کرد: نجات اقتصادی کشور، حفظ قدرت پول ملی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج نخبگان از کشور در گرو ایجاد زمینه تولید پایدار و دوری از دلالی و واسطه‌گری است.

وی با بیان اینکه در یک دهه اخیر و با پررنگ‌شدن جناح‌بندی‌های سیاسی، عده‌ای با سوءاستفاده از فرصت‌ها به فعالیت‌های واسطه‌گری روی آورده‌اند، افزود: این افراد که فاقد هرگونه شناسنامه حزبی و گروهی هستند،‌ ضمن سودجویی از وضعیت کنونی مبالغ هنگفتی را از کشور خارج می‌کنند و از همین رو، رهبری چندین سال است که درباره حمایت از تولید صحبت می‌کنند و آینده‌نگری دقیقی در این زمینه دارند.

پاک‌فطرت لازمه جهش تولید را حمایت همه مسوولان در قوای سه‌گانه دانست و گفت: مسوولان باید به‌گونه‌ای از تولید حمایت کنند که اگر کسی در عرصه دچار مشکل شد بتواند دوباره به وضعیت مطلوب بازگردد.

وی افزود: در همین راستا تا حدودی قوه قضاییه موفق شده است کارخانه‌هایی را که زیر بار وام‌های سنگین کمر خم کرده بودند، از مصادره بانک‌ها خارج کند و به چرخه تولید بازگرداند.

مدیران کج فهم و کارمندان رشوه بگیر موانع اصلی تولید هستند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز متاسفانه دو برابر نیاز کشور، کارمند داریم و وقتی تعداد کارمندان افزایش یابد، مانع‌تراشی‌ها نیز برای تولید افزایش می‌یابد؛ از همین رو نخستین اقدام در عرصه مانع‌زدایی باید کنار گذاشتن مدیران منفی نگر و کارمندان رشوه‌بگیر باشد.

پاک‌فطرت همچنین عملکرد برخی سازمان‌ها را مانع تولید دانست و ادامه داد: برخی سازمان‌ها با نادیده گرفتن هزاران قانون مثبت و حامی تولید، یک بند را ملاک قرار می‌دهند و اجازه افزایش تولید را نمی‌دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه با وجود موانع، تولیدکننده مجبور می‌شود رانت‌خواری یا رشوه‌پردازی کند، ابراز کرد: وظیفه همه مسوولان است که موانع را از سر راه او بردارند؛ برای مثال تولیدکننده نباید در سال‌های نخست فعالیت، مالیات بپردازد و باید در امور بیمه‌ای حمایت شود.

اصلاح قوانین برای افزایش تولید ضروری است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اصلاح قوانین را نیز از ضرورت‌های پیشرفت در حوزه تولید دانست و گفت: اصلاح قانون کارگر و کارفرما در زمره این ضرورت‌هاست زیرا امروز نه کارفرما از این قانون راضی است و نه کارگر. کارگر گمان می‌کند حقوقش را نداده‌اند و کارفرما هم فکر می‌کند کارگر کار نمی‌کند.

پاک‌فطرت، تمرکزگرایی در پایتخت را از دیگر موانع تولید برشمرد و اظهار داشت: امروز تمامی اقدامات باید از کانال تهران بگذرد و "استان‌ها خفه شده‌اند"؛ درحالیکه هر استان ظرفیت‌های منحصربه فردی دارد که باید بر اساس آن‌ها در خود استان‌ها تصمیم‌گیری صورت گیرد؛ برهمین اساس چنانچه دولت مرکزی دست استان‌ها باز بگذارد و اختیارات بیشتری به آن‌ها بدهد می‌توانند بر اساس توانایی‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه استان فارس در حوزه‌هایی همچون گردشگری، بهره‌مندی از نیروهای علمی و متخصص، صنایع الکترونیک و کشاورزی مدرن در کشور برجسته است، اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان استان میسر نخواهد شد، مگر اینکه شعار سال تنها در سربرگ ادارات دیده نشود و از روز اول، عملیاتی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:از بین‌بردن فساد اداری به واسطه اصلاح قوانین می‌تواند زمینه‌ساز رونق تولید شود؛ بدین‌معنا چنانچه کارمندی به‌دلیل اخذ رشوه و انجام اعمال خلاف قانون از کار اخراج شد، دیگر نباید بتواند به چرخه فعالیت اداری بازگردد.

وی ابراز امیدواری کرد که دست‌کم ۵۰درصد کارمندانی که امروز در بخش خدمات سرویس می‌دهند، بتوانند در چهار سال آینده خدمات خود در عرصه تولید و پشتیبانی افزایش دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند و فرمودند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملا محقق شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار