تابناک بررسی می‌کند؛
مردم مازندران فارغ از مسائل سیاسی به دنبال رفع مشکلات عمرانی و پروژه‌های نیمه تمام هستند. زباله، ترافیک، بیکاری، کم تحرکی در بین کارمندان، سرگردانی مردم در سطح ادارات، گرانی کالا و عدم ارائه خدمات مناسب مهمترین مسائل و مشکلاتی است که هم به صورت کلان و به صورت خرد، باید نسبت به رفع آن اقدام شود....
کد خبر: ۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ 16 January 2015
به گزارش تابناک- مازندران، مسئولان استان مازندران در بیان عملکرد خویش در زمان تغییر فرمانداران به صراحت درباره تغییر 22 فرماندار این استان صحبت به میان آوردند، اما این تغییرات چه چیزی را عاید مردم خواهد کرد، کمتر به آن پاسخ داده شد.

پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید بسیاری از سیاسیون و اصلاح‌طلبان در مازندران که خود را برای تصاحب کرسی‌های مدیریتی آماده کرده بودند، از قطار تغییرات در استان جا ماندند و به همین دلیل سعی بر آن دارند تا برخی از انتصاب‌های انجام شده در مازندران را زیر سئوال برده و منتقدانه به موضوع بنگرند. هرچند استاندار مازندران تلاش دارد که اعلام کند وفاق و همدلی در مازندران موج می‌زند اما زمزمه‌هایی مبنی بر ابراز نارضایتی از انتصاب‌های انجام شده از سوی جبهه اصلاحات، حامیان و اعضای ستادهای انتخاباتی دکتر حسن روحانی به گوش می‌رسد.

از سوی دیگر تغییرات در سطح فرمانداران مازندران، در برخی شهرهای این استان چندان خوشایند نبود. تغییر زودهنگام فرمانداری فریدونکنار که درباره دلایل این تغییر کمتر صحبت به میان آمد و یا انتصاب فرماندار بابلسر که هنوز ترکش این انتصاب به سمت استاندار پرتاب می‌شود دو نمونه از انتصاب‌های انجام شده است که موجی از انتقادها را به همراه داشته است.

در برخی از شهرهای مازندران، استاندار علاقه‌مند به تغییر در بدنه مدیریتی است، ولی فشارهای جانبی اجازه تغییر و تحول را به وی نمی‌دهد.

 این موضوع نیز بهانه‌ای شد تا کم تحرکی و یا بی‌برنامه بودن استان در زیر چتر عدم تغییر و تحول جا خوش کرده و کمتر خودنمایی کند.

 بی‌انگیزه بودن برخی فرمانداران به دلیل عدم تعیین تکلیف درباره ماندن یا نماندن آنها، وجود پروژه‌های نیمه تمام، فشارهای سیاسی که به استانداری و تیم مدیریتی استان وارد می‌شود و نداشتن توانمندی در اطلاع‌رسانی، این روزها مهمترین مشکل استانداری مازندران است که مانند کلافی سردرگم و به هم تنیده شده می‌ماند که راه برون‌رفت از این موضوع را نیز  به سادگی امکان‌پذیر نمی‌کند.

البته نباید از موفقیت تیم استانداری در حوزه ساماندهی طرح دریا که منجر به کاهش 50 درصدی غریق در ایام اجرای طرح دریا در تابستان ساری جاری، پرداخت بدهی کارگران بازنشسته نساجی غافل بود، ولی در مجموع آن پویایی و نشاطی که مسئول استان در جلسات سعی دارند نشان دهند، کمتر دیده می‌شود.

برخی از مواردی که مردم مازندران بیشتر علاقه دارند تا از آن اطلاع داشته باشند و بیشتر باید نمود و عینیت داشته باشد، فعالیت حوزه معاونت عمرانی استانداری مازندران است که اقدامات و تحرکات این حوزه یا اصلا وجود ندارد و اگر نیز وجود دارد اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

بازدیدهای فاقد برنامه‌ریزی شده استانداری مازندران، عدم بهره‌گیری از بازرسان و بکارگیری مشاوران صرفا سیاسی، در کنار سایر شاخصه‌های دیگر مهمترین مشکلاتی است که در استانداری مازندران به وضوح دیده می‌شود.

مردم مازندران فارغ از مسائل سیاسی به دنبال رفع مشکلات عمرانی و پروژه‌های نیمه تمام هستند. زباله، ترافیک، بیکاری، کم تحرکی در بین کارمندان، سرگردانی مردم در سطح ادارات، گرانی کالا و عدم ارائه خدمات مناسب مهمترین مسائل و مشکلاتی است که هم به صورت کلان و به صورت خرد، باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

تابناک آماده شنیدن نقطه نظرات مسئولان درباره این مطلب می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار