شورانامه
شورانامه‌ی تابناک فارس ویژه نامه ای مانند وکیل نامه است که به منظور آگاهی مردم شریف استان فارس از اظهارات،موضع گیری ها و عملکرد منتخبان خود در شوراهای شهر انتشار می یابد.باشد که مردم خردمند فارس همواره انتخاب های صحیح داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 15 September 2015
تابناک فارس:

دود ترافیک عدم تعامل دستگاه ها در چشم مردم شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: وضعیت ترافیک در این شهر امروز به مرز بحران رسیده و باعث کلافگی و خستگی مردم شده است.

سید احسان اصنافی، در یکصد و پانزدهمین جلسه این شورا افزود: این موضوع که به یک معضل همیشگی برای شهروندان تبدیل شده متولی آن به نوعی فرا دستگاهی و شورایی است.

وی ادامه داد: بخشی از این وضعیت بحرانی و نابسامانی ترافیکی را می توان ناشی از عدم تعامل مناسب دستگاههای متولی در دو سال گذشته است که امروز دود آن به چشم مردم می رود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پایین بودن سرعت اجرای برخی پروژه ها مانند کنترل هوشمند تخلفات، اصلاح طرح های مهندسی معابر موجود، برنامه های حمل و نقل عمومی و متناسب نبودن نیروهای میدانی با نیازها از مشکلات این حوزه است.

اصنافی افزود: انتظار می رود برای جلوگیری از تداوم وضعیت بحرانی ترافیک، مسوولان مسایل حاشیه ای را کنار گذاشته و برای خدمت به مردم تعامل سازنده ای را در پیش بگیرند.

وی گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی اقتصادی که دولت قادر به تامین ناوگان حمل و نقل عمومی نیست و شهرداری با بودجه های حاصل از عوارض اقدام به خرید اتوبوس می کند، انتظار می رود با برنامه ریزی دقیق از ظرفیتهای حوزه حمل و نقل استفاده شده و شاهد مسائلی همچون توقف 50 دستگاه اتوبوس جدید در پارکینگ نباشیم.

شاهچراغ جزو زیارتگاه های اول شیعیان جهان شود

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با برگزاری همایش گردشگری بین‌‌المللی مذهبی و دینی می‌توان شاهچراغ را در شمار انتخاب‌های نخست زائران شیعه جهان قرار داد.

علی راستگو امروز در حاشیه یکصد و پانزدهمین جلسه شورای شهر شیراز اظهار داشت: ما به‌ عنوان سومین حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت باید بتوانیم آن‌گونه که شایسته است ظرفیت‌های متعدد گردشگری مذهبی شیراز را برای دیگر شیعیان جهان تبیین کنیم.

وی ابراز داشت: همایش گردشگری دینی با دعوت از مسئولان تولیت‌های زیارتی و فعالان گردشگری مذهبی عراق و دیگر کشورهای علاقمند برگزار می‌شود ضمن این‌که شیراز می‌تواند از ظرفیت‌های درمانی و گردشگری تاریخی خود نیز برای افزایش ماندگاری گردشگران مذهبی استفاده کند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز سپس گفت: ابتدا پیشنهاد شد این همایش آذرماه امسال برگزار شود اما با توجه به برگزاری اجلاس پیرغلامان، برودت هوا در ماه‌های آتی و همچنین وضعیت عراق پیشنهاد شد این همایش سال آینده برگزار شود.

محمد فرخ‌زاده، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز، نیز درباره برگزاری نخستین همایش بین‌المللی گردشگری دینی و مذهبی در شیراز اظهار داشت: بر اساس این مصوبه تولیت‌های حرم‌های مطهر و آژانس‌های گردشگری فعال در کشورهای شیعی به سومین حرم اهل‌بیت (ع) دعوت می‌شوند و در این زمینه در کنار انتقال اطلاعات درباره شهر شیراز به این افراد تفاهم‌نامه‌هایی نیز منعقد می‌‌شود.

وی افزود: به‌ واسطه این تفاهم‌نامه‌ها هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا زائرانی که به شهر مشهد و قم مشرف می‌شوند به شهر شیراز هم سفر کنند و بدین‌صورت تردد زائر در شیراز افزایش یابد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز بیان کرد: این همایش در حقیقت نوعی هماهنگی و بازاریابی و ایجاد فضای معرفی گردشگری زیارتی شیراز به سایر کشورهایی است که ظرفیت‌های شیراز را نمی‌شناسند.

گلایه از توهین خندوانه به شیرازی ها


غلام‌مهدی حقدل رئیس شورای اسلامی شهر در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی این شهر از سخنان «سجاد افشاریان» در برنامه خندوانه گلایه کرد و گفت: این عناوین و توهین‌ها به مردم شریف شیراز نمی‌چسبد.

رضا محمدیان عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این‌باره گفت: آنچه در برنامه هفته اخیر «خندوانه» در مورد شیرازی‌ها مطرح شد تکرار عناوین زشت و نسبت‌های ناروایی است که جز ایجاد اختلاف نتیجه‌ای ندارد.

محمدیان اظهار داشت: برنامه خندوانه در هفته اخیر شیرازی‌ها را افرادی تنبل معرفی کرد و بیشترین توهین به شهروندان این شهر شد و توضیحی نیز از سوی صداوسیما در این مورد اعلام نشد.

وی افزود: تاکنون چندین بار شاهد چنین برنامه‌هایی از صداوسیما بوده‌ایم که نسبت‌هایی نادرست و عناوین زشت را به مردم شیراز نسبت می‌دهند و جا دارد که صداوسیما تفاوتی بین هجو و طنز قائل شده تمسخر دیگران و القای نسبت‌های دروغ قومیتی را اسباب خنده قرار ندهد بلکه حرمت قومیت‌ها در تمام برنامه‌های جدی و طنز رعایت شود.

سجاد افشاریان در مورد شوخی‌های خود در برنامه «خندوانه» توضیحاتی را ارائه کرد و اظهار داشت: من در شیراز به دنیا آمدم، بزرگ شدم و سال‌ها در این شهر کار کردم و عطر بهارنارنج‌های شهرم را نفس کشیده‌ام و فرق کمدی و توهین را می‌دانم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار