کد خبر: ۹۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 12 September 2015
مدير كل راه و شهرسازي گيلان میزان پیشرفت فیزیکی بیمارستان‌های نیمه‌تمام گیلان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، علی خاوري، امروز در جلسه راه و شهرسازی گیلان گفت: بيمارستان آستارا يكي از ضروري‌ترين نيازهاي منطقه است و در حال حاضر 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و تا پايان سال جاري ساختمان آن تكميل و براي مجهز شدن به دستگاه‌هاي پزشكي تحويل دانشگاه علوم پزشكي گيلان مي‌شود.

وي افزود: عمليات اجرايي اين بيمارستان از سال 87 آغاز شد و از ابتداي مرحله ساخت تاكنون هزينه‌اي بالغ بر 390 ميليارد ريال براي اجراي آن صرف شده است.

مدير كل راه و شهرسازي گيلان ارایه خدمات پزشكي اين واحد بزرگ درماني را در سطح استانداردهاي تعريف شده بهداشت و درمان عنوان كرد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود، اين بيمارستان در جهت ارزآوري و توريسم سلامت نيز فعال شود و توانايي پاسخگويي به تقاضاها و نيازهاي افراد در داخل و خارج از كشور را داشته باشد.

وي خاطر نشان كرد:اين بيمارستان در زميني به مساحت 20 هزار و 700 مترمربع و در 12 هزار و 500 مترمربع زيربنا و چهار طبقه احداث شده است كه در آن بخش‌هايي نظیر اورژانس، اتاق عمل، درمانگاه، اتاق بستري، مراقبت‌هاي ويژه، نوزادان، زنان و زايمان، خدمات اورژانسي، راديولوژي، سونوگرافي و آزمايشگاهي پيش‌بيني شده است.

مديركل راه و شهرسازي گيلان بيمارستان 32 تخت‌خوابي رضوانشهر را با پيشرفت 90 درصد در اولويت بعدي تكميل و افتتاح پروژه‌هاي بيمارستاني عنوان كرد و افزود: اين مركز درماني با زيربناي سه هزار و 640 مترمربع در سه طبقه و در زميني به مساحت 9 هزار و 500 مترمربع احداث شده است.

خاوری همچنين بيمارستان 160 تخت‌خوابي لاهيجان و 96 تخت‌خوابي لنگرود را به ترتيب با پيشرفت فيزيكي 74 درصد و 63 درصد در مراحل بعدي تكميل و افتتاح پروژه‌هاي بيمارستاني برشمرد وگفت: با اختصاص 220 ميليارد ريال براي ساخت و تجهيز بيمارستان لاهيجان در سال جاری انتظار مي‌رود اين پروژه هرچه سريعتر به اتمام برسد.

وي با بيان اينكه بيمارستان 160تخت‌خوابي لاهيجان در زميني به مساحت 18 هزار و 365 متر مربع در حال ساخت است، تصريح كرد: زيربناي اين بيمارستان 17 هزار و 123 مترمربع است كه در پنج طبقه در حال احداث است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار