کد خبر: ۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۷ 02 March 2015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ازصدوربیش از یک میلیون شناسنامه الکترونیکی سلامت برای شهروندان البرزی خبر داد.
حمید درفشی اظهارکرد: طرح صدورشناسنامه الکترونیکی سلامت برای البرزی‌ها درحال اجراست و تاکنون یک میلیون نفرسرشماری شده و برای آنها شناسنامه صادرشده است .
به گزارش ایسنا وی خاطرنشان کرد: رونمایی از این شناسنامه‌ها اواخر اسفندماه با حضور وزیر بهداشت و درمان انجام می‌شود .
درفشی افزود: با صدور این شناسنامه‌ها نه تنها اطلاعات بیماران خاص بلکه تمامی افرادی که با مراکز درمانی سر وکارداشته‌اند جمع‌آوری قابل دسترس خواهد بود .
وی ادامه داد: در این طرح پیشینه درمانی تمام افرادی که نیاز به خدمات درمانی دارند از جمله دیالیزی‌ها، مبتلایان به بیماری‌های قلب و عروق، مادران بارداری که باید تحت مراقبت پزشک قرار داشته باشند و ...برای پزشک قابل دسترسی خواهد بود .
این مسوول تصریح کرد: بدون شک با صدور این شناسنامه، فرایند بهبود بیمارتسریع شده و علاوه برآن کیفیت خدمات‌رسانی به افراد در مراکزدرمانی بیشتر می‌شود.  .
وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود به صدور بیمه سلامت برای البرزی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی هیچ محدودیتی برای صدور بیمه سلامت ندارد و همه کسانی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند، می‌توانند ازخدمات بیمه سلامت استفاده کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ادامه داد: دربحث بیمه سلامت روستایی، مراجعه کنندگان به مراکز درمانی دولتی تنها سه درصد از تعرفه و بیماران شهری شش درصد از کل هزینه‌های درمان را می‌پردازند.
درفشی در پایان گفت: درکنار پرداخت بخش زیادی از هزینه‌های بیمارستان،کسانی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، هزینه زیادی برای خرید دارو و لوازم جانبی مورد نیاز دربیمارستان نیز پرداخت نمی‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار