رفتار دوگانه استانداری سمنان؛
به گزارش تابناک سمنان: منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۳۵ واحد شیمیایی و آلاینده در غرب استان سمنان برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا به طور موقت تعطیل شد.
کد خبر: ۹۳۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 06 January 2021

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان عصر چهارشنبه در جلسه کمیسیون هوای پاک در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: نوع آلودگی هوا در استان سمنان با استان های دیگر فرق دارد.
وی خاطر نشان کرد: در کلان‌شهرها بیشتر آلودگی از طریق خودروها ایجاد می‌شود و در استان سمنان کمترین آلودگی را در ارتباط با خودرو‌ها داریم اما آلودگی هوا در استان متاثر از تهران است و بیشترین آلودگی را در شهرستان گرمسار داریم.
منوچهر فخری تصریح کرد: به دلیل آلودگی هوای تهران و وجود صنایعی که در شهرستان گرمسار وجود دارد متاسفانه گاها شاهد آلودگی هوا در استان هستیم.
فخری تصریح کرد: ما ۳۵ کارخانه شیمیایی در استان داریم که در شهرستان گرمسار مستقر هستند که این واحدها آلودگی را تشدید می‌کند و دوشنبه هفته گذشته این احتمال را می‌دادیم که امکان دارد متاثر از کارکرد این کارخانه‌ها و آلودگی شهر تهران وضعیت آلودگی هوا استان تشدید شود ،خوشبختانه با توصیه محیط زیست و با هماهنگی مدیران محترم، این کارخانه‌ها تعطیل شدند و از همراهی و همکاری بسیار خوب مدیران کارخانه ها تشکر میکنم. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: خوشبختانه با تعطیل شدن این واحدها به طور تقریبی آلودگی در گرمسار در حد معمولی قرار گرفته است.
فخری اضافه کرد: جا دارد از محیط زیست تشکر کنم چرا که چهار ایستگاه بررسی آلاینده را در سال ۹۸ و ۹۹ در استان راه اندازی کرد و خوشبختانه هم اکنون با تلاش محیط زیست شرایط خوبی را سپری می نماییم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار