مدیر مخابرات استان سمنان از افتتاح ۱۹۴ پروژه مخابراتی در این استان با سرمایه‌گذاری ۲۷۹۴ میلیارد ریال به مناسبت ۲۷ اردیبهشت، روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی سال ۱۴۰۳ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲ 14 May 2024

به گزارش تابناک سمنان، مجید دارائی ۲۵ اردیبهشت ماه با اشاره به موضوع اهداف امسال اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، شعار «نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار» را شعار امسال ITU عنوان و اظهار کرد: مخابرات منطقه سمنان نیز همگام با شرکت مخابرات ایران، برنامه‌های خود را بر روی این موضوع متمرکز و می‌کوشد با ارائه خدمات ارتباطی و مخابراتی مطلوب و گسترده در جهت تحقق این شعار گام بردارد.

وی تصریح کرد: اجرای کابل‌کشی فیبرنوری، توسعه شبکه FTTH، ارائه خدمات مخابراتی بر بستر وایرلس، بهبود پوشش تلفن همراه برای روستا‌ها و جاده‌های فاقد پوشش شبکه همراه اول، نصب و راه‌اندازی تکنولوژی ۳ G و ۴ G و نوسازی و بهسازی سیستم‌های برق و... از جمله پروژه‌های آماده افتتاح مخابرات منطقه سمنان در هفته مخابرات و ارتباطات امسال است.

مدیر مخابرات استان سمنان با بیان اینکه این پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح می‌شوند، افزود: ۷۲ پروژه در بخش فیبرنوری، ۱۵ پروژه در بخش دیتا، پنج طرح حوزه سیستم‌های انتقال، ۲۰ پروژه در بخش سوئیچ، ۷۹ پروژه در بخش همراه اول (سایت جدید، ارتقاء تکنولوژی و …) و در بخش اجرای فیبرنوری USO هم سه طرح آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در همه نقاط استان به صورت متوازن توزیع و آماده بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: حمایت از مناطق کمتر توسعه‌یافته، بهینه‌سازی شبکه تلفن ثابت، همراه و دیتا، افزایش ظرفیت و تعداد خانوار‌های متصل به شبکه مخابراتی، ارائه و ارتقاء فناوری‌های نوین و همگام بودن با سرعت پیشرفت تکنولوژی، تخصیص هوشمند منابع و جلب رضایت مشترکین در ارائه خدمات مطلوب و پایدارتر به آن‌ها از جمله اهداف مخابرات استان در اجرای این پروژه‌ها است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار