کد خبر: ۹۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 11 September 2015
استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز نظام توسعه و سلطه غرب به سرکردگی آمریکا، صهیونیست متوجه شده‌اند که راه تصاحب سرزمین‌ها از طریق جنگ سخت به‌دست نمی‌آید و فعالیت‌های خود را بر پایه عقیده‌های مذهبی و اعتقادی جوانان برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنگرود، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی عصر امروز در مراسم یادواره 115 شهید شهر کومله با بیان اینکه در طول تاریخ دو نوع حکومت وجود داشت که هر کدام دارای خصوصیات زیادی هستند، اظهار داشت: نظام حکومتی و ولایتی طاغوت و نظام حکومتی و ولایتی اولیا الهی و معصومین(ع) از این دو نوع حکومت‌ها هستند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نظام حکومتی طاغوت مربوط به حزب شیطان است که سردار آن ابلیس است که همواره در طول تاریخ از طریق استعمارگری و استکبار با جهانیان مقابله می‌کند که پرچم‌دار امروز طاغوت، آمریکا است.

حسینی اراکی اظهار کرد: نفوذ، حیله و تسلط بر کشورها و چپاولگری و غارتگری سه برنامه استکبار برای رسیدن به اهداف خود است که در گذشته از طریق جنگ سخت برنامه‌ریزی می‌کرد که ایران نیز 8 سال درگیر جنگ سخت با آمریکا و هم پیمانانش بود که با روحیه جهادی جوانان ایران، استکبار راه به جایی نبرد.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه شهدا راه صد ساله را یک شبه طی کردند، تصریح کرد: بعد از انبیاء و صدیقان هیچ‌ کسی مانند شهدا از فضل و کرم خداوند بهره‌مند نمی‌شود و خدا در قرآن درباره شهدا می‌گوید که «آنان زنده‌اند و در نزد پروردگار روزی می‌خورند» و این بزرگ‌ترین مانور خداوند در قرآن برای شهدا است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سه حیات شهدا، گفت: حیات برزخی که ویژه شهدا است که از قدرت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و امتداد برزخ آن‌ها به حیات زندگی ما برمی‌گردد و به‌همین دلیل خدا فرمود که شهدا ناظر اعمال انسان‌ها هستند و شهادت می‌دهند که متأسفانه در این‌باره کوتاهی می‌کنیم و توجهی نداریم.

وی با بیان اینکه حیات محشر دومین حیات شهدا است، افزود: حیات ولایی سومین حیات شهدا است و مسئولان باید توجه کنند که منصب‌های خود را به واسطه شهدا به‌دست آوردند.

حسینی اراکی گفت: شهدا موجودی عرشی و متصل به خدا هستند و به‌واسطه شهدا می‌توان به کرامت دست یافت و رستگار شد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امروز نظام توسعه و سلطه غرب به سرکردگی آمریکا، صهیونیست و هم پیمانانشان متوجه شده‌اند که راه تصاحب سرزمین‌ها از طریق جنگ سخت به‌دست نمی‌آید و فعالیت‌های خود را بر پایه عقیده‌های مذهبی و اعتقادی جوانان و مردمان کشورها برنامه‌ریزی و از طریق جنگ نرم وارد عمل می‌شوند که تفکر خود را بر روی بشریت القاء کنند.

وی افزود: حجمه طراحی شده و پیچیده شده دشمن بر علیه سرمایه‌های نرم هر کشور برنامه‌ریزی می‌شود و هدفشان در امروز تغییر ذائقه مردم از اعتقاداتشان است و اصلی‌تریم هدف دشمن، ریختن طرح دوستی و شکستن قبح استکبارستیزی در کشور است.

حسینی اراکی با بیان اینکه استکبار به واسطه پنج اصل تغییر ارزش‌ها، عوض شدن باورها، رفتار، آداب و رسوم، علاقه‌ها و نشانه‌گیری و زدن تیر خلاص به نظام برنامه‌های جنگ نرم خود را برنامه‌ریزی کرده است، اظهار کرد: آمریکا بداند که نمی‌توانند در کشور نفوذ کنند و همواره رهبری و مردم هوشیار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار