بسیج حقوقدانان دادگستری آذربایجان غربی به زندانیان جرائم غیر عمد ، معاضدت قضائی و حقوقی می دهند.
کد خبر: ۹۲۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵ 12 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در جلسه بررسی راهکارهای اجرایی شدن تفاهم نامه بسیج حقوقدانان دادگستری آذربایجان غربی با اداره کل زندانها گفت: کار معاضدتی و مساعدتی برای زندانیان دربند جرایم غیر عمد کاری ارزشمند و موافق رافت اسلامی و آموزه های دین مبین اسلام است و هر قدمی که در راه آزادی زندانی در بند صورت گیرد خشنودی خداوند متعال را به همراه خواهد داشت.

حبیبی افزود:هر چند که کار معاضدت در دادسرا انجام می شود ولی اگر این معاضدت را به محکومین داخل زندان با رعایت مقررات و ضوابط حفاظتی گسترش دهیم یقیناً نتایج خوبی به دست خواهد آمد.

این مقام قضایی ادامه داد: گاه اختصاص وکیل رایگان به متهمینی که استحقاق آن را دارند و یا تنظیم لوایح متهمین زندانی توسط حقوقدانان می تواند در مسیر پرونده موثر باشد.

در ادامه جلسه بروجنی مدیر کل زندانهای استان هم با استقبال از این طرح بسیج حقوقدانان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد گفت: بایدشیوه های معاضدت ومساعدت به زندانیان به درستی تعیین شوندتابتوانیم خدمات مفیدوموثری را به زندانیان ارائه نمائیم.

مسئول بسیج حقوقدانان دادگستری استان هم با تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری دادگستری و اداره کل زندانها در امر آزاد سازی زندانیان غیر عمد گفت: سپاه شهدای استان در راستای عمل به تفاهم نامه منعقده با اداره کل زندانها تکلیف خود می داند که در مسیر آزادی زندانیان جرایم غیر عمد حرکت کند.

شیرمحمدی گفت : در این راه سه اقدام مورد نظر هست 1-معاضدت  2-مشاوره  3-صلح و سازش  که حسب هماهنگی های به عمل آمده معاضدت ها بصورت مالی و مشاوره های رایگان خواهد بود و برای صلح و سازش هم اکیپ های جهادی از بسیج حقوقدانان این امر را به انجام خواهند رساند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار