امام جمعه چهار برج گفت: آگاهی دانشجویان آمریکایی و اروپایی نسبت به ظلم مستمر به فلسطینیان اهمیت جهاد تبیین را آشکار می سازد.
کد خبر: ۱۱۶۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴ 03 May 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج اظهار داشت: حوادث این روزهای دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجار از جنایات دهشتناک صهیونیست‌ها، رویدادی بی‌سابقه را رقم زده است.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در این دانشگاه‌ها می‌افتد، یادآور تدبیر رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۱۰ سال پیش است که برای جوانان اروپا و آمریکا نامه نوشتند و وقتی امام خامنه‌ای طی نامه‌ای جوانان اروپایی و آمریکای شمالی را خطاب قرار دادند.

امام جمعه چهار برج افزود: خیلی‌ها این کار را فرسنگ‌ها دور از واقعیت جوانان این کشورها می‌دانستند؛ ولی امروز و با دیدن وضعیت دانشگاه‌های غرب در موضوع غزه، مشخص شد امام خامنه‌ای کجا را می‌بینند و ما کجاییم؟ افق دید ایشان کجاست و ما کجا؟و چند سال بعد هم خواهیم فهمید وقتی امام خامنه‌ای فرمودند نزدیک قله‌ایم یعنی چه؟

وی خاطرنشان کرد: گسترش دامنه و وسعت تظاهرات غیرتمندانه دانشجویان آمریکایی و اروپایی علیه موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و جنایات بی‌حدوحصر این رژیم نامشروع در نوار غزه، نقش بسزایی در خلق و استمرار موازنه‌ای جدید بر اساس قدرت آگاه‌سازی جهانی ایفا کرده است و نسل جدید و دانشجویان آمریکایی ـــ اروپایی، روایت‌سازی غرب و رژیم صهیونیستی در قبال جنگ غزه را صراحتاً پس‌زده و به‌جای القائات دروغین، روی واقعیات متمرکز شده‌اند.

حجت الاسلام جلالی  با بیان این که وسعت خیزش دانشجویی کنونی در غرب حتی نسبت به زمان جنگ ویتنام بیشتر و متعاقباً، قدرت تأثیرگذاری جهانی آن نیز گسترده‌تر است، گفت: تن‌دادن مقامات دانشگاه کلمبیا به رایزنی با دانشجویان معترض، آن هم پس از تهدید و قراردادن ضرب‌الاجل برای پایان اعتراضات ضد صهیونیستی، بیانگر قدرت جدیدی است که جنبش‌های دانشجویی ضدسلطه و ظلم در آمریکا پیدا کرده‌اند.

حجت الاسلام جلالی یادآور شد: حمایت دو حزب دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا و حتی احزاب پر ادعای اروپایی از سرکوب اعتراضات دانشجویی، بیانگر تشدید شکاف دولت‌ها و ملت‌های غربی در جریان جنگ غزه و ترمیم‌ناپذیر بودن این فاصله است و قبلاً کنترل فضاهای ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی از طریق شاخه‌های جوانان و دانشجویی احزاب سنتی و جدید در آمریکا و اروپا صورت می‌گرفت، وقایع اخیر نشان می‌دهد این احزاب و لابی‌های صهیونیستی مسلط بر آنها، قدرت قبلی خود را ازدست‌داده‌اند.

وی افزود: اکثر رسانه‌های آمریکایی و اروپایی روایتگری واحدی از اعتراض‌های ضدصهیونیستی در دانشگاه‌ها داشته و در صدد ساده‌سازی و طبیعی جلوه‌دادن برخورد وحشیانه پلیس با دانشجویان برآمده‌اند و شیوه انعکاس رسانه‌ای اعتراضات ضد صهیونیستی در غرب، عدم استقلال حرفه‌ای و اخلاقی آنها را به اثبات می‌رساند.

امام جمعه چهاربرج خاطرنشان کرد: اعتراضات ضدصهیونیستی اخیر را نمی‌توان به‌مثابه پدیده‌ای در بطن یک بستر زمانی خاص مورد تفسیر قرار داد، این اعتراض‌ها خود در زمان حال و آینده، بسترساز خواهد بود و امتناع آشکار مقامات غربی از اقناع دانشجویان و معترضان جنگ غزه طی ماه‌های اخیر و نوع مواجهه آنها با دانشجویان غیرتمند در برهه کنونی، بیانگر آن است که قدرت اقناعی برخلاف قدرت تنبیهی، اساساً موضوعیتی در ساختار حکمرانی غرب ندارد.

وی عنوان کرد: آگاهی دانشجویان آمریکایی و اروپایی نسبت به ظلم مستمری که به فلسطینیان در طول تاریخ رفته است، بار دیگر اهمیت فزاینده مقوله جهاد تبیین را در قبال وقایع گذشته، حال و آینده در جهان مشخص می‌سازد و پدیده کنونی نشان می‌دهد آگاهی ملت‌ها و جوانان در سراسر دنیا، حتی نسبت به وقایعی که فرسنگ‌ها دورتر از کشورشان رخ می‌دهد، چه نقش عظیمی در خیزش آنها علیه ظلم و ستم حکمرانانشان خواهد داشت.

حجت الاسلام جلالی در ادامه با اشاره به شهادت امام صادق (ع) گفت: ائمه اطهار (ع) تمام زجر و مصیبتشان به‌خاطر این بود که دنبال حاکمیت الهی بودند و برای همین حاکمیت دین است که پیامبران برایش مجاهدت کردند و ائمه اطهار (ع) در راهش شهید شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار