رئیس مجمع نمایندگان استان؛
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت : اقدامات اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام در بحث بیابان زایی، جنگل کاری و توسعه گونه های نهالستانی و طرح های آبخیزداری در استان قابل تقدیر است.
کد خبر: ۹۲۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 09 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ بهزاد علیزاده در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام گفت : امروز حراست وحفاظت از عرصه های ملی یکی موضوعات بسیارمهم و با اهمیت است که خوشبختانه در استان ایلام اداره کل منابع طبیعی به خوبی به این موضوع توجه کرده است.

وی بیان داشت : در سالهای اخیر منابع طبیعی استان در حوزه مختلف وماموریت های کاری خود اقدمات بسیار ارزشمندی انجام داده است.

علیزاده به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد گفت : حل مشکلات مرتع داران ، توجه وافزیش اعتبارت حوزه انتخابیه وحل مشکلات دامداران وکشاورزان در حوزه منابع طبیعی از اهمیت مهمی برخوردار است که انتظار می رود بیش از گذشته مشکلات یاد شده مرتفع شوند.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام گفت : در سال جهش تولید ودر راستای منویات مقام معظم رهبری امسال منابع طبیعی در استان گام های مهمی برداشته است.

رضا احمدی بیان داشت : طرح « 9 در 99 » و طرح های محوری سازمان به عنوان اقدام عملی و نقشه راه مجموعه منابع طبیعی در سال جاری به شمار می آیند که با اجرای این طرح ها شاهد جهش در فعالیت های منابع طبیعی در تمامی بخش ها در استان خواهیم بود.

وی بیان داشت : خوشبختانه در حوزه جنگل کاری استان ایلام یکی از استان های پیشرو در کشور است واین راستا اداره کل منابع طبیعی متناسب با شرایط آب هوایی هر منطقه در استان وگونه های سازگار اقدام به جنگل کاری وتولید نهال کرده است.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام گفت : احیای پوشش گیاهی، کاداستر اراضی ملی، مدیریت و شناسایی ذخیره‌گاه‌های جنگلی، اخذ حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری، ، مدیریت و بهره‌برداری از مراتع، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره‌برداری محصولات فرعی جنگلی؛ مرتعی و توسعه طرح های آبخیزداری و آبخوان‌داری، مقابله با بیابان‌زدایی و صیانت از جنگل‌های استان از موضوعات بسیار مهمی است که در دستور کار این ادراه کل قرار دارد.

احمدی به افزایش فعالیت‌های آبخیزداری استان ایلام درخواست اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی در سال جاری اشار کرد گفت : ، حدود ۶۰ پروژه اجرایی کلان و ۶۰۰ پروژه خرد وکلان در استان انجام ویا در حال انجام است ، که مجموع این پروژه‌ها حدود ۶۰۰ هزار مترمکعب کار را شامل می‌شود و این فعالیت‌ها یک و نیم برابر فعالیت‌های سال گذشته می‌باشد .

وی گفت : خوشبختانه در شهرستانهای دهلران ، آبدانان ، در شهر وبدره امسال پروژه های وطرح های خوبی در حوزه های مختلف انجام شده است ودر بحث اعتبارات نیز متناسب با پروژه ها واقدمات انجام شده اعتبار تخصیص یافته است.

احمدی به مراتع استان اشار ه کرد گفت : موضوع حفاظت از عرصه های مرتعی یكی از سیاست های اجرایی این سازمان جنگل ها کشور است و تا پایان امسال برنامه جامع مدیریتی و حفاظتی عرصه های ممیزی شده تدوین در می شود.

وی گفت: با اجرای این برنامه در عرصه های مرتعی كه به بهره بردار واگذار شده است، با بهره بردار یك قرارداد حفاظتی منعقد و حفاظت به مردم واگذار می شود و كار نظارتی بر عهده ما خواهد بود.

لازم به ذکر است که در این دیدار مجید عسگری فرماندار دهلران و نصراله پارسه رئیس منابع طبیعی وآبخیزدای شهرستان دهلران مشکلات وموانع شهرستان دهلران را مطرح کردند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار