غار شاپور کازرون که مجسمه شاپور ساسانی درون آن است در آستانه ایام نوروز با هدف آماده سازی مناطق گردشگری این شهرستان برای حضور مهمانان، یکشنبه پاکسازی شد.
کد خبر: ۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸ 01 March 2015
در این پاکسازی فرماندار کارزون به اتفاق رییس اداره میراث فرهنگی کازرون و چند نفر از مسوولان شرکت کردند.

شهرستان کازرون به دلیل موقعیت آب وهوایی و وجود بیش از 200 آثار تاریخی ثبت شده یکی از شهرستان های تاریخی با قدمت بسیار بالا است.

از جمله آثار تاریخی منحصر بفرد به جا مانده ازدوران ساسانی مجسمه شاپور است که درغار شاپور قرار گرفته است.

ساسانیان نام دودمانی ایرانی است که از سال 224 تا 651میلادی بر ایران فرمانروایی کردند.

فرماندار کازرون گفت:روزانه 120 گردشگر خارجی از مجموعه تاریخی بیشاپور بازدید می کنند وما با ید امکاناتی فراهم کنیم تا گردشگران بتواند براحتی از آثار با ارزش بازدید کنند.

حمیدرضا گرامی در گفت و گو با ایرنا افزود: برای آماده سازی زیر ساخت ها از تعدادی سرمایه گذار دعوت شده است که درحال پیگیری برای محلی برای اقامت گردشگران در مجموعه بیشاپور هستیم ومقدمات کار هم فراهم شده است .

غار شاپور در کوهی مشرف به منطقه تنگ چوگان و با مسافت 2800 متر از روستای تنگ چوگان علیا و در ارتفاع 800 متری زمین قرار گرفته است.

دهانه این غار 30 متروارتفاع 15 متر است . در این غار مجسمه سنگی شاپوراول به وزن 30 تن وارتفاع هفت متر قرار دارد . در سال 1336این مجسمه یک بار مرمت شد.

محمدرضا معینی مدیر میراث فرهنگی کازرون هم گفت:این اداره با انرژی خورشیدی داخل غار شاپور و مجسمه را نورپردازی کرده است و به طور شبانه روزی از غار شاپور حفاظت می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار