نماینده داراب از مختل شدن برخی از امور توسط دولت خبر داد و ضمن اشاره به عدم اختصاص ارز دولتی به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به‌صورت تعمدی توسط دولت، اظهار داشت: متاسفانه دولت تعمداً ارز دولتی به این تولیدکنندگان اختصاص نمی‌دهد تا با توجه به پایان دولت فعلی فضای عدم رضایتمندی را در جامعه ایجاد کند.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 09 November 2020
به گزارش تابناک فارس: محمد جواد عسکری در ادامه با تاکید بر بحث کارآمدی مجلس عنوان کرد: در حوزه قوانین مندرج در بحث کشاورزی اقداماتی را انجام داده‌ایم تا علاوه بر به‌روز کردن، قوانین دست و پاگیر را نیز از سر راه تولید برداریم و مسئولین را به پاسخگویی نسبت به مردم وادار کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه دولت هم باید در قبال تولید کننده و هم مصرف‌کننده پاسخگو باشد گفت: وقتی بحث تولید محصول مطرح می‌شود باید فضایی فراهم شود که دولت هم پاسخگوی تولید کننده و هم پاسخگوی مصرف کننده باشد زیرا در این صورت است که کنترل بازار صورت می‌گیرد و فروش بدون واسطه با اولویت خرید تضمینی می‌تواند آرامش را به بازار برگرداند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی در بخش دیگری به حاکم بودن دو نگاه در این کمیسیون اشاره و خاطرنشان کرد: اولین نگاه، خرید تضمینی محصولات کشاورزی است که در حال بررسی و رسیدن به نتایج خوبی برای اجرای آن هستیم. همچنین بحث نهاده‌های کشاورزی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
 
نماینده مردم داراب و زرین‌دشت با اشاره به اینکه طبق قانون قرار نیست خرید نهاده‌ها آزاد باشد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید این نهاده‌ها را تامین کند، اما با توجه به اینکه برخی از این اختیارات در حوزه اختیازات دولت و برخی مربوط به وزارت صمت بوده نوعی پراکندگی به‌وجود آمده است که تلاش می‌کنیم صفر تا صد مسائل را به جهاد کشاورزی بسپاریم تا این پراکندگی را از بین ببریم.
 
وی ادامه داد: چرا که در حوزه محصولات کشاورزی زراعی، باغی و دامی در کنار جهاد کشاورزی، وزارت صمت، وزارت نیرو و بانک مرکزی دخیل بوده اند اما با اختصاص صفر تا صد کار به وزارت جهاد اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار