کد خبر: ۹۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 08 September 2015
رشت - ایرنا - فرماندار رودسر نرخ رشد با سوادی در این شهرستان را با نود و هشت و نیم درصد بالاتر از متوسط استانی و کشوری اعلام کرد و گفت: با همکاری تمامی دستگاه ها و رفع کامل بیسوادی بزودی شاهد برگزاری جشن باسوادی در این شهرستان خواهیم بود.
[فرماندار: یک گام تا جشن باسوادی در رودسر]

بر اساس آمار سال گذشته اداره کل آموزش و پرورش گیلان؛ حدود 38 هزار نفر در این استان بیسواد هستند که یک چهارم آنها در شهر زندگی می کنند.
97 و هفت دهم درصد از جمعیت 10 تا 49 در گیلان باسواد هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر جانبازی رودسری روز سه شنبه در نشست شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان با اعلام این خبر و اینکه گروه هدف برای با سوادی در سنین 10تا 49سال است، افزود: طی سال گذشته در این شهرستان 57نفر اولیای بیسواد داشتیم که این رقم هم اکنون در شهریور ماه امسال به 16نفر کاهش یافته است.
فرماندار رودسر در ادامه بر لزوم هم افزایی برای رفع کامل بیسوادی در این شهرستان تاکید و اظهار کرد: برای تحقق این امر همه دستگاه ها مرتبط در این امر باید پای کار باشند تا تغییرات اساسی را شاهد باشیم.
جانبازی رودسری ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک این شهرستان به عنوان شهرستان سبز از حیث با سوادی تبدیل شود.
مدیر آموزش و پرورش رودسر نیز در این نشست از سیاست بسته تشویقی و ترغیبی برای مقابله با پدیده بیسوادی اشاره و گفت: برای حصول به نتیجه از این ظرفیت نیز بهره گیری خواهد شد.
بهرام صفری انسداد مبادی بیسوادی و راهکارهای لازم برای آموزش بیسوادان را از جمله برنامه هایی ذکر کرد که باید مد نظر قرار گیرد.
وی در ادامه از بهره برداری از سه واحد آموزشی مهر ماه جاری در این شهرستان خبر داد و این طرحها را شامل مدرسه دو کلاسه شهید رمضانی روستای تمیجان بخش مرکزی رودسر ،سه کلاسه خیر ساخت روستای گرمجان و شش کلاسه شهید معصومی گیلاکجان برشمرد.
صفری میزان سرمایه گذاری برای انجام این طرحها را 800میلیون تومان و از محل منابع ملی ذکر کرد.

* ضرورت حمایت از سالمندان
همچنین فرماندار رودسر در دومین نشست ساماندهی سالمندان این شهرستان با بیان اینکه تکریم از مقام سالمند در جامعه بیش از هر زمان دیگر احساس می شود، افزود: باید با ارتقای سطح عمومی زندگی، امید به زندگی در سالمندان افزایش یابد و خوشبختانه در دولت یازدهم در حوزه بهداشت و سلامت به این مهم بطور جدی نگاه ویژه ای شده است.
امیر جانبازی رودسری در ادامه مناسب سازی اماکن عمومی ،ارائه تسهیلات بانکی مناسب برای بازنشستگان و افزایش ارتقای سطح سلامت بازنشستگان با ارائه خدمات درمانی مناسب را مورد تاکید قرار داد.
رییس اداره بهزیستی رودسر نیز در این نشست از برگزاری برنامه های ویژه هفته بزرگداشت سالمند در این شهرستان خبر داد و از جمله آنها را همایش پیاده روی با حضور سالمندان، راه اندازی پایگاه سلامت با موضوع کنترل قند و فشار خون در مصلاهای نماز جمعه ، دیدار از سالمندان، همایش تجلیل از سالمندان اعلام کرد.
مهدی قنبری در ادامه با بیان اینکه شهرستان رودسر نیز به مانند مرکز استان با 11درصد جمعیت سالمندی همراه است بیان کرد: در نیمه نخست امسال خدمات و امکانات متعددی به سالمندان در حوزه آموزش های مراقبتی و نیز بهداشتی نظیر اعطای عصا، ویلچر ، تخت و سمعک ارائه شده است.
وی همچنین از لزوم راه اندازی یک مرکز نگهداری سالمندان در این شهرستان مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه هماهنگی های لازم انجام گرفته است و این مهم هم اکنون در دستور کار قرار دارد.
یک اکتبر برابر با نهم مهر ماه روز جهانی سالمند و در کشور ما از سوم مهر تا نهم مهر هفته بزرگداشت سالمند نامگذاری شده است.
شهرستان رودسر در شرق مرکز استان گیلان بیش از 146هزار نفر جمعیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار