سیدکمال پاک فطرت گفت: استان فارس دارای بیش از ۴ هزار روستا و آبادی بوده ۲ هزار روستای آن دارای دهیاری است. وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای روستا‌ها در استان فارس تصریح کرد: روستا‌های استان فارس از پتانسیل بالایی در زمینه‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری و گردشگری برخوردار است.
کد خبر: ۹۰۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 06 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: در دو سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در روستا‌ها اعطا و اشتغال حدود ۱۱ هزار نفر ایجاد شد.

سیدکمال پاک فطرت گفت: استان فارس دارای بیش از ۴ هزار روستا و آبادی بوده ۲ هزار روستای آن دارای دهیاری است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای روستا‌ها در استان فارس تصریح کرد: روستا‌های استان فارس از پتانسیل بالایی در زمینه‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری و گردشگری برخوردار است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس با بیان اینکه مشکلاتی همچون خشکسالی و عدم اشتغال در روستا باعث مهاجرت بسیاری از روستایی‌ها به شهر‌ها شده عنوان کرد: با سیاست گذاری‌های کلانی که در کل کشور و به دنبال آن در استان فارس صورت گرفته و با ارائه تسهیلات مختلف شاهد کند شدن روند مهاجرت به شهر‌ها و در برخی نقاط مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها هستیم.
وی درخصوص تسهیلات اعطا شده به روستاییان استان فارس اذعان داشت: در دو سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در روستا‌ها اعطا شده که زمینه اشتغال حدود ۱۱ هزار نفر را در روستا‌ها فراهم کرده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه گردشگری یکی از بزرگترین ظرفیت‌های روستا‌های استان فارس است، اظهار داشت: در سال ۹۲ چند اقامتگاه بوم گردی در استان در روستا‌ها داشتیم که هم اکنون این آمار به بیش از ۱۰۶ اقامتگاه رسیده که بصورت فعال به مسافرین و گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.

وی در خصوص خدمات دهی‌های صورت گرفته به روستا‌ها متذکر شد: دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به روستا‌ها داشته و حدود ۹۸ درصد روستا‌ها گازرسانی شده ۱۰۰ درصد روستا‌های فارس دارای آب و برق است و اکثر روستا‌ها از اینترنت و مخابرات بهره‌مند شده‌اند. کمال پاک فطرت همچنین گفت: در سال‌های اخیر تعداد خانه‌های بهداشت در روستا‌ها با رشد چشمگیری همراه بوده و هم اکنون بیش از ۱۵۰۰ روستا در استان دارای خانه بهداشت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار