مدیرکل بهزیستی فارس اظهار کرد: کودک کار سر چهارراه روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارد با چنین درآمدی اواز مسیر صحیح فعالیت بازمی‌ماند.
کد خبر: ۹۰۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 06 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد صادق کشفی‌نژاد در نشست خبری که به مناسبت هفته کودک برگزار شد، گفت: فعالیت کودکان کار تنها به سر چهارراه‌ها محدود نمی‌شود و تا این معضل اجتماعی بخوبی تبیین نشود مداخله چندان فایده‌ای ندارد.

او افزود: بهزیستی با پیشینه طولانی در موضوعات اجتماعی، باید حقوق کودکان را در اولویت قرار دهد و برای احقاق حقوق کودک مسیری طولانی پیش رو داریم.

به گفته مدیرکل بهزیستی فارس تعریف دقیقی درباره پدیده کار کودکان وجود ندارد و این سازمان موظف است تعریف دقیقی به تصمیم‌گیران کلان کشور ارائه دهد.

کشفی‌نژاد ۹۰ درصد کودکان خیابانی را از اتباع خارجی دانست و افزود: تعداد بسیار کمی از خانواده‌های ایرانی کودک خود را به خیابان می‌فرستند؛ همچنین در بررسی این موضوع باید گفت که تنها کسی که جرمی مرتکب نشده است، کودک است و دیگران باید پاسخگو باشند.

او مصالح و حقوق کودکان را از اولویت فعالیت‌های این سازمان برشمرد و گفت: از این رویکرد، در عرصه مداخله هیچ تفاوتی میان کودک کار یا خیابانی خارجی و ایرانی نیست.

مدیرکل بهزیستی فارس اظهار کرد: کودک کار سر چهارراه روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارد با چنین درآمدی اواز مسیر صحیح فعالیت بازمی‌ماند.

کشفی‌نژاد با اشاره به توقف جمع‌آوری کودکان کار در شیوع کرونا گفت: بنا بر این اقدام که از سوی بهزیستی کشور اعلام شد، مواد ضدعفونی و بهداشتی بین کودکان کار توزیع کردیم و بسته‌های معیشتی نیز به خانواده‌های آنان تحویل داده شد.

او با اشاره به اینکه طرح‌های مربوط به حوزه کودکان با همکاری دستگاه‌های حامی در دست اقدام است، افزود: در زمینه گدایی، شهروندان باید پرداخت وجه را متوقف کنند؛ زیرا این اقدام در کودکان باعث مخدوش شدن مسیر تربیتی آن‌ها می‌شود.

مدیرکل بهزیستی فارس در همین زمینه پیشنهاد داد: موسسات و خیریه‌های شیراز می‌توانند نقاطی را در شهر شیراز به جمع‌آوری کمک‌ها اختصاص دهند تا خانواده‌های نیازمند از سازوکار حمایتی برخوردار شوند و توانمندسازی به‌درستی صورت گیرد.

هفته کودک با شعار آینده را باید ساخت، تا ۱۷ مهرماه ادامه دارد و در این زمینه بهزیستی فارس برای حفظ سلامت کودکان، خانواده‌ها و مربیان اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی را در محلات به‌صورت محدود برای برگزاری برنامه‌ها اختصاص داده است.

بدین منظور در پایان این نشست به صورت نمادین از ۲ دستگاه اتوبوس رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار