معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار‌ شیراز گفت: برای نخستین‌بار در سطح کلان‌شهرهای کشور طرح آموزش سبک زندگی اسلامی و فرهنگ شهروندی توسط شهرداری شیراز در سومین حرم اهل بیت(ع) اجرا شد.
کد خبر: ۸۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 06 September 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه طرح سبک زندگی اسلامی و آموزش فرهنگ شهروندی در قالب طرح شهر فرزانگان اجرا شده است، اظهار داشت: شهر فرزانگان عنوانی است که توسط مقام معظم رهبری به شیراز لقب داده شده است.

وی بیان کرد: طرح آموزش سبک زندگی اسلامی و آموزش فرهنگ شهروندی با محوریت موضعاتی مربوط به سومین حرم اهل بیت(ع) شامل آداب زیارت و مهمان‌پذیری است و در 2 سال گذشته در پایه چهارم دبستان برای تمام آموزگاران، والدین و کودکان شهر شیراز با موفقیت اجرا شد.

فرخ‌زاده با بیان اینکه در مرحله نخست برای ارزیابی این طرح در 81مدرسه اجرا شد و سال گذشته نیز در تمام مدارس شهر شیراز اجرایی شد، خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای این این طرح نیز یک تیم تخصصی از اساتید دانشگاه و دانشجویان دکتری قبل از طرح، حین طرح و بعد از طرح را ارزیابی می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح سبک زندگی اسلامی و آموزش فرهنگ شهروندی شامل 16 گام است، خاطرنشان کرد: موضوعات این طرح شامل قانون‌گرایی، سبک زندگی، آپارتمان‌نشینی، فضای‌سبز، موضوعات حمل و نقل و ترافیک، ماهواره، عفاف و حجاب و بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی  است.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه بجزء پایه چهارم به‌دنبال توسعه این طرح در سطوح مختلف آموزشگاهی هستیم، گفت: با توافقی که با معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان فارس در هفته گذشته انجام شد، از سال تحصیلی جدید نیز طرح آموزش سبک زندگی اسلامی در 15 پیش دبستانی شیراز آغاز می‌شود.

وی گفت: برای پایه دوم دبیرستان یا کلاس دهم نیز همزمان کتابی با‌عنوان سبک زندگی آماده شده تا این موضوع مهم نیز برای دانش‌آموزان دبیرستانی نیز آموزش داده شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز با بیان اینکه آموزش سبک زندگی اسلامی و فرهنگ شهروندی در سه پایه پیش‌دبستانی، چهارم دبیرستان و دوم دبیرستان در شیراز برگزار می‌شود، افزود: این طرح در واقع بزرگترین و منحصر به‌فردترین طرح آموزش سبک زندگی و فرهنگ شهروندی کشور است که در راستای تثبیت بیانات مقام معظم رهبری با موضوع سبک زندگی اسلامی دنبال می‌شود.

فرخ‌زاده با بیان اینکه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز آماده در اختیار گذاشتن تجربیات خود برای اجرای طرح سبک زندگی در کلان‌شهرهای مختلف کشور است خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح به‌طور قطع آثار و برکات زیادی در چند سال آینده در شهر شیراز نمایان می شود و فضای متفاوتی در موضوعات اخلاق حرفه‌ای خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار