استاندار فارس در هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: همسویی و هماهنگی متولیان فرهنگ ضروری است و در ابتدا و انتهای مسیر همه باید در کنار هم باشیم تا بتوانیم قدم هایی را برداریم.
کد خبر: ۸۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 06 September 2015
سید محمد افشانی، استاندار فارس در هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان گفت: در عصر کنونی که ما در آن زندگی می کنیم منشا همه تحولات فرهنگی و مبتنی بر تکنولوژی است.

 وی که در اولین شورای فرهنگ عمومی از زمان انتصاب خویش سخن می گفت، ادامه داد: اقتصاد، سرمایه گذاری و اشتغال محور اصلی برنامه ها و معظلات استان فارس است اما من استاندار فرهنگی هستم زیرا زیر بنای همه چیز فرهنگ است.

 عالی ترین مقام اجرایی دولت در فارس تاکید کرد: دستاورد انقلاب صنعتی تحمیل شدنی به بشر است و وقت و زمان فراوانی برای ان گرفته می شود اما امکان مقابله با آن به معنای حذف آن نیست و باید بتوان بر این مشکلات فائق آمد و ناهنجاری های حاصل تکنولوژی را از بین برد.

 مسائل فرهنگی را با بودجه دولتی نمی توان برطرف کرد

 افشانی با بیان اینکه امروز تغییرات فرهنگی حاصل از ابزار بسیار فراتر از آموزش های ابزاری است، اظهار داشت: مقاوم سازی را باید از مدارس شروع کنیم و سپس در محله ها نهاد های اجتماعی غیر دولتی را فعال کرد زیرا مسائل فرهنگی را با بودجه دولتی نمی توان برطرف کرد.

 وی افزود: تحقیقات انجام و نتایج آن ارزیابی شود و ارزیابی سالانه داشته باشیم که بر اساس یک سری شاخص باشد تا معنا و مفهوم پیدا کند سپس تجزیه و تحلیل کنیم.

 همسویی و هماهنگی متولیان فرهنگ ضروری است

 استاندار فارس خاطر نشان کرد: همسویی و هماهنگی متولیان فرهنگ ضروری است و در ابتدا و انتهای مسیر همه باید در کنار هم باشیم تا بتوانیم قدم هایی را برداریم.

 وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری و احساس نگرانی اعضای شورای فرهنگ عمومی می تواند بسیاری از مسائل را حل کند، گفت: حضور صاحب نظران در این مجموعه تاثیرگذار است زیرا مصوبات شورا مبنای علمی و تحقیقاتی داشته باشد.

 خاطرنشان می شود، هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسین شاه مرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، ائمه جمعه، فرمانداران، دبیران شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها و مسئولان اجرایی در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار