بیست‌وششمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور در شیراز با معرفی نفرات برتر در هر رشته به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 06 September 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:بیست‌وششمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور در شیراز با معرفی نفرات برتر در هر رشته به کار خود پایان داد.

محمد جعفری، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس، در این آئین برگزاری مسابقات ورزشی را یکی از اولویت‌های مهم و از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش مدارس کشور دانست و اظهار داشت: این سیاست با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری بر پایه سه اصل تحصیل، تهذیب و ورزش در اولویت قرار گرفته است.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت دیگر نهادها و ارگان‌ها برای ارتقای شادابی و نشاط دانش‌آموزان افزود: واگذاری مسئولیت به دانش‌آموزان، مدرسه‌محوری و افزایش مشارکت دانش‌آموزان در سطح استان‌ها با اجرای کارهای تیمی محقق می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به کمبود اعتبارات برنامه‌ریزی برای اجرای این قبیل برنامه‌ها خاطرنشان کرد: اجرای المپیادهای درون‌مدرسه‌ای و تکمیل آنها با راه‌اندازی کانون‌های ورزشی درون و برون‌مدرسه‌ای مقدمه‌ای برای برگزاری مسابقات ورزشی در سطح کشور بوده است.

جعفری تصریح کرد: مسابقات در سطح کشور به منظور شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی در هر رشته برگزار می‌شود و برای این افراد ارودهای مختلف برگزار شده و در نهایت تیم‌های ملی برای اعزام به مسابقات بین‌المللی مشخص می‌شوند.

وی با بیان اینکه افزایش توانایی دانش‌آموزان در اجرای کار تیمی و درس زندگی فلسفه برگزاری این مسابقات است عنوان کرد: در کنار برگزاری این مسابقات برای دانش‌آموزان برنامه‌های فرهنگی و کارهای اردویی نیز اجرا می‌شود.

به گزارش تسنیم، در این دوره از مسابقات در رشته فوتسال، 11 تیم از 11 استان در دو گروه 5 و 6 تیمی به رقابت پرداختند و 4 تیم به دور نهایی راه یافتند که تیم‌های فوتسال استان‌های کرمانشاه، فارس، خوزستان و تهران به ترتیب مقام‌های نخست تا چهارم را به خود اختصاص دادند و تیم فوتسال تهران عنوان تیم اخلاق را از آنِ خود کرد.

در رشته والیبال نیز استان‌های اصفهان، شهرستان‌های تهران، البرز و هرمزگان به ترتیب به مقام‌های نخست تا سوم دست یافتند و تیم والیبال استان گلستان به عنوان تیم اخلاق انتخاب شد.

استان‌های تهران، فارس، اصفهان و خراسان رضوی در رشته بسکتبال مقام‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند و تیم بسکتبال استان بوشهر نیز به عنوان تیم اخلاق معرفی شد.

در رشته هندبال، استان‌های البرز، خراسان رضوی، فارس و شهرستان‌های تهران به ترتیب مقام‌های نخست تا چهارم را به خود اختصاص دادند و تیم هندبال شهرستان‌های تهران عنوان تیم اخلاق را از آنِ خود کرد.

در رشته بدمینتون نیز تیم‌های فارس، تهران و سمنان مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و کاپ اخلاق این دوره از مسابقات به تیم آذربایجان شرقی تعلق گرفت.

در رشته تنیس روی میز هم مقام اول به استان تهران، مقام دوم به تیم اصفهان و مقام سوم نیز به طور مشترک به تیم‌های استان مرکزی و خراسان رضوی رسید و کاپ اخلاق این دوره از مسابقات تنیس روی میز به تیم کرمان تعلق گرفت.

در رشته دو میدانی دانش‌آموزان دوره ابتدایی تیم‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، شهرستان‌های تهران و فارس به ترتیب به مقام‌های اول تا چهارم دست یافتند و تیم‌های فارس، خراسان رضوی، تهران و آذربایجان شرقی نیز در دوره اول متوسطه مقام‌های برتر کشور را به خود اختصاص دادند.

در رشته شنا رده زیر 10 سال در 100 متر آزاد استان تهران، در 100 متر کرال پشت استان فارس، در 50 متر پروانه استان تهران، در 100 متر قورباغه استان چهارمحال و بختیاری، در 50 متر کرال پشت استان فارس، در 4 در 50 متر مختلط تیمی استان تهران، در 50 متر آزاد استان البرز، در 50 متر قورباغه استان البرز و در 4 در 50 متر آزاد تیمی نیز استان تهران مقام‌ نخست را به خود اختصاص دادند.

در رشته شنا رده سنی بالای 10 سال در 100 متر آزاد استان تهران، در 100 متر کرال پشت استان قزوین، در 50 متر پروانه تهران، در 100 متر پروانه استان قزوین، در 4 در 50 متر مختلط تیمی استان تهران و در 50 متر کرال پشت شهرستان‌های تهران، در 50 متر آزاد استان تهران، در 100 متر قورباغه استان تهران، در 4 در 50 متر آزاد تیمی استان تهران و در 50 متر قورباغه نیز استان تهران مقام نخست را از آنِ خود کردند.

در رشته شنا رده سنی 13 تا 14 سال در 200 متر آزاد شهر تهران، در 100 متر قورباغه استان تهران، در 100 متر کرال پشت استان قزوین، در 200 متر مختلط انفرادی استان تهران، در 100 متر آزاد استان تهران، در 200 متر قورباغه استان تهران، در 4 در 100 متر آزاد تیمی استان تهران، در 50 متر قورباغه استان البرز، در 50 متر آزاد شهرستان‌های تهران، در 100 متر پروانه استان تهران، در 4 در 50 متر مختلط تیمی استان تهران، در 50 متر پروانه شهرستان‌های تهران مقام نخست را کسب کردند و در مجموع تیمی استان تهران، شهرستان‌های تهران و استان فارس به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

مسابقات در 8 رشته فوتسال مینی والیبال و مینی بسکتبال و مینی هندبال، شنا دو میدانی و تنیس و بدمینتون برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
تشکر از سایت شما که رسالت حرفه ای خود در درج مرجع اخبار رعایت می کنید.
بنده خبرنگار هستم و باید بگویم کمتر رسانه ای این کار را انجام می دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار